Blogit

Markkinointitoimistojen vastuullisuusosaaminen on kriittinen menestystekijä Markkinointitoimistojen vastuullisuusosaaminen on kriittinen menestystekijä

Markkinointitoimistojen vastuullisuusosaaminen on kriittinen menestystekijä

Markkinointiviestinnän sääntelykehys on murroksessa.

Blogit
Ruokakulttuurin uusi aikakausi: Näin luot houkuttelevan brändin digikanavissa Ruokakulttuurin uusi aikakausi: Näin luot houkuttelevan brändin digikanavissa

Ruokakulttuurin uusi aikakausi: Näin luot houkuttelevan brändin digikanavissa

Onnistu ruokabrändin houkuttelevan herkullisen sekä tuloksellisen sosiaalisen median strategian luomisessa.

Blogit
Luovuus on brändinrakentamisen arvokasta polttoainetta Luovuus on brändinrakentamisen arvokasta polttoainetta

Luovuus on brändinrakentamisen arvokasta polttoainetta

Vahva brändi on yrityksen menestyksen ja kilpailukyvyn sydän.

Blogit
Mikrovaikuttajat – suurten vaikuttajien varjossa loistavat timantit Mikrovaikuttajat – suurten vaikuttajien varjossa loistavat timantit

Mikrovaikuttajat – suurten vaikuttajien varjossa loistavat timantit

Vaikuttajamarkkinointi on vakiinnuttanut paikkansa osana monenlaisten yritysten markkinointistrategioita.

Blogit
Videon voima markkinoinnissa: Viihdytä, inspiroi ja sitouta yleisöäsi videomarkkinoinnin avulla Videon voima markkinoinnissa: Viihdytä, inspiroi ja sitouta yleisöäsi videomarkkinoinnin avulla

Videon voima markkinoinnissa: Viihdytä, inspiroi ja sitouta yleisöäsi videomarkkinoinnin avulla

Videot pystyvät herättämään tunteita ja kertomaan tarinoita, jotka jäävät mieleen.

Blogit
Graafisen suunnittelun murros – tehokasta suunnittelua ja uusia luovia mahdollisuuksia tekoälyn avulla Graafisen suunnittelun murros – tehokasta suunnittelua ja uusia luovia mahdollisuuksia tekoälyn avulla

Graafisen suunnittelun murros – tehokasta suunnittelua ja uusia luovia mahdollisuuksia tekoälyn avulla

Tekoäly tekee nyt vallankumousta – myös graafisen suunnittelun maailmassa.

Blogit
Äänibrändäys – korvamato vai kilpailuetu? Äänibrändäys – korvamato vai kilpailuetu?

Äänibrändäys – korvamato vai kilpailuetu?

Äänibrändäyksen odotetaan kasvavan entisestään tulevina vuosina ja olevan tärkempi osa brändistrategiaa.

Blogit
Mitä markkinoijan pitää tietää somesta vuonna 2024? Mitä markkinoijan pitää tietää somesta vuonna 2024?

Mitä markkinoijan pitää tietää somesta vuonna 2024?

Tärkeimmät sosiaalisen median trendit vuodelle 2024.

Blogit
Yhteisömanagerointi: Brändin menestyksen välttämätön rakennuspalikka Yhteisömanagerointi: Brändin menestyksen välttämätön rakennuspalikka

Yhteisömanagerointi: Brändin menestyksen välttämätön rakennuspalikka

Miksi yhteisömanagerointi ei ole enää vain “hyvä olla hallussa”, vaan pikemminkin välttämätön brändinrakennuksen väline?

Blogit
Sosiaalisen median vaikutus brändimielikuvaan: mitä kannattaa ottaa huomioon? Sosiaalisen median vaikutus brändimielikuvaan: mitä kannattaa ottaa huomioon?

Sosiaalisen median vaikutus brändimielikuvaan: mitä kannattaa ottaa huomioon?

Sosiaalinen media tarjoaa valtavia mahdollisuuksia brändimielikuvan rakentamiseen.

Blogit
Vahva ja erottuva työnantajamielikuva – kriittinen tekijä organisaation menestykselle Vahva ja erottuva työnantajamielikuva – kriittinen tekijä organisaation menestykselle

Vahva ja erottuva työnantajamielikuva – kriittinen tekijä organisaation menestykselle

Kiristyvä kilpailu parhaista osaajista haastaa yritykset rakentamaan vetovoimaista työnantajamielikuvaa.

Blogit
Vastuullisuus liiketoiminnassa: Pakkopullaa vai piilotettu potentiaali? Vastuullisuus liiketoiminnassa: Pakkopullaa vai piilotettu potentiaali?

Vastuullisuus liiketoiminnassa: Pakkopullaa vai piilotettu potentiaali?

Brändit kamppailevat ymmärtääkseen, miten vastuullisuus liiketoiminnassa hyödyntää paitsi paremman tulevaisuuden rakentajana, myös kannattavuutta parantavana tekijänä.

Blogit
Vinkkejä digi- ja sometoimiston valintaan: miten valita (juuri) se oikea? Vinkkejä digi- ja sometoimiston valintaan: miten valita (juuri) se oikea?

Vinkkejä digi- ja sometoimiston valintaan: miten valita (juuri) se oikea?

Digimarkkinoinnin pelikenttä on monimutkainen ja jatkuvasti muuttuva, eivätkä yrityksen omat resurssit välttämättä riitä jokapäiväisen markkinoinnin pyörityksen keskellä.

Blogit
Mitä markkinoinnin tekijät miettivät juuri nyt? Mitä markkinoinnin tekijät miettivät juuri nyt?

Mitä markkinoinnin tekijät miettivät juuri nyt?

Kysyimme webinaarimme osallistujilta pari napakkaa kysymystä, ja vastaukset antavat hyvän kuvan siitä, mihin suuntaan markkinoinnin tuulet puhaltavat.

Blogit
Mullistaako Metan maksullinen versio somemarkkinoinnin? Mullistaako Metan maksullinen versio somemarkkinoinnin?

Mullistaako Metan maksullinen versio somemarkkinoinnin?

Metan äskettäin julkistama maksullinen versio on herättänyt keskustelua markkinoijien ja brändien edustajien keskuudessa.

Blogit
Laadukas digitaalinen sisältö on ympäristöteko Laadukas digitaalinen sisältö on ympäristöteko

Laadukas digitaalinen sisältö on ympäristöteko

Maailmassa, jossa digitaalisen sisällön määrä paisuu jatkuvasti, on aika pysähtyä miettimään, mikä on sisällön todellinen ympäristökuorma.

Blogit
Vastuullisuus on (onneksi) muutakin kuin viherlupauksia Vastuullisuus on (onneksi) muutakin kuin viherlupauksia

Vastuullisuus on (onneksi) muutakin kuin viherlupauksia

Vastuullisuus ei ole erottuvuustekijä, se on välttämätön osa liiketoimintaa. 

Blogit
Kun mikään ei tunnu miltään – Miten digimarkkinointi tekee vaikutuksen? Kun mikään ei tunnu miltään – Miten digimarkkinointi tekee vaikutuksen?

Kun mikään ei tunnu miltään – Miten digimarkkinointi tekee vaikutuksen?

Markkinoijan ikuisuuskysymyksiä on aina ollut se, miten juuri oma kohderyhmä saadaan kiinni ja kiinnostumaan meistä. Se mikä on muuttunut aiempaan on eksponentiaalisesti noussut kilpailu huomiostamme, kun samalla tarkkaavaisuutemme on eksponentiaalisesti laskenut. Haaste on kuitenkin kaikille sama, eikä lainkaan mahdoton.

Blogit
Miksi asiakasdialogi somessa pitäisi ottaa tosissaan? Miksi asiakasdialogi somessa pitäisi ottaa tosissaan?

Miksi asiakasdialogi somessa pitäisi ottaa tosissaan?

Siihen nähden kuinka arvokasta keskustelua tuotteista ja palveluista käydään, somen asiakasyhteisöjen moderointiin ja kehittämiseen käytetään yrityksissä yhä hämmentävän vähän aikaa ja rahaa.

Blogit
Markkinoinnin dashboard: tee dataan perustuvia päätöksiä helposti Markkinoinnin dashboard: tee dataan perustuvia päätöksiä helposti

Markkinoinnin dashboard: tee dataan perustuvia päätöksiä helposti

Markkinoinnin dashboard on visuaalinen tapa esittää oleellinen data ja avainmittarit selkeästi yhdessä paikassa.

Blogit
Voiko mainontaa ennallistaa? Voiko mainontaa ennallistaa?

Voiko mainontaa ennallistaa?

Moni markkinoija on tilanteessa, jossa yhä pienemmällä panostuksella tulisi saada aikaan enemmän.

Blogit
Mitä markkinoijan tulee tietää Googlen uudesta hakukone­päivityksestä Mitä markkinoijan tulee tietää Googlen uudesta hakukone­päivityksestä

Mitä markkinoijan tulee tietää Googlen uudesta hakukone­päivityksestä

Googlen uuden hakukonepäivityksen on tarkoitus parantaa hakutulosten laatua ja aitoutta.

Blogit
Miten rakentaa tuloksellinen digimarkkinoinnin asiakaspolku? Miten rakentaa tuloksellinen digimarkkinoinnin asiakaspolku?

Miten rakentaa tuloksellinen digimarkkinoinnin asiakaspolku?

Asiakkaaksi ryhtyminen on matka. Ostopäätös vaatii taustalleen useamman stepin, joiden avulla potentiaalisesta asiakkaasta tulee ostava asiakas. Tätä matkaa kuvataan tyypillisesti sanoilla ostopolku tai asiakaspolku. Mutta miten rakennetaan tuloksellinen asiakaspolku digikanavissa?

Blogit
Kohderyhmä vai ostopersoona? Mitä eroa näillä on? Kohderyhmä vai ostopersoona? Mitä eroa näillä on?

Kohderyhmä vai ostopersoona? Mitä eroa näillä on?

Kohderyhmä-käsitteen pitäisi kuulua jokaisen markkinointia tekevän ammattilaisen perussanavarastoon, mutta mitä eroa ostopersoonalla on kohderyhmään verrattuna?

Blogit
Miten viestitään digikanavissa kriisin keskellä synnyttämättä uusia? Miten viestitään digikanavissa kriisin keskellä synnyttämättä uusia?

Miten viestitään digikanavissa kriisin keskellä synnyttämättä uusia?

Kriisiviestintäsuunnitelma kuuluu jo lähes jokaisen yrityksen työkalupakkiin. Passiivinen, yksisuuntainen tiedotteisiin nojaava viestintä on muuttunut digikanavien myötä vuorovaikutteiseksi ja ajantasaiseksi. Hyvän suunnitelman avulla voidaan vahinkoa rajata merkittävästi ja onnistuessaan sen avulla voidaan välttää mainehaittoja. 

Blogit
Kuluttajabrändi – huomioi nämä uudet ilmiöt sosiaalisen mediasi suunnittelussa Kuluttajabrändi – huomioi nämä uudet ilmiöt sosiaalisen mediasi suunnittelussa

Kuluttajabrändi – huomioi nämä uudet ilmiöt sosiaalisen mediasi suunnittelussa

Mitä trendejä yrityksesi aikoo hyödyntää tänä vuonna markkinoinnissa ja erityisesti sosiaalisessa mediassa?

Blogit
Digimarkkinointi ei kaipaa supersankareita, vaan tiimin Digimarkkinointi ei kaipaa supersankareita, vaan tiimin

Digimarkkinointi ei kaipaa supersankareita, vaan tiimin

Joukko on yleensä viisaampi kuin yksi. Tämä pätee myös tulokselliseen digimarkkinointiin. Nykyaikaista ja tuloksia tuovaa digimarkkinointia ei tehdä supervoimilla yksin.

Blogit
Kolme tärkeintä sometrendiä brändeille 2022 Kolme tärkeintä sometrendiä brändeille 2022

Kolme tärkeintä sometrendiä brändeille 2022

Muun muassa mikrovaikuttajat nousevat arvoonsa, koska kuluttajat luottavat brändejä mieluummin uskottaviin somevaikuttajiin ja vertaisiinsa, kirjoittaa Marika Siniaalto.

Blogit
Mitä on natiivimainonta? Mitä on natiivimainonta?

Mitä on natiivimainonta?

Natiivimainonta on tärkeä osa modernin markkinoijan työkalupakkia. Tässä blogissa opastamme, miten natiivimainontaa tehdään ja miksi se niin tehokasta.

Blogit
Strategista vai taktista markkinointia – näin onnistut somessa Strategista vai taktista markkinointia – näin onnistut somessa

Strategista vai taktista markkinointia – näin onnistut somessa

Sosiaalisessa mediassa painotetaan liian usein taktista puolta. Se ei ole kuitenkaan viisasta, kirjoittaa Marika Siniaalto.

Blogit
Marika Siniaalto gives up her position as Grapevine’s CEO – ‘We want to focus more on service quality and employee satisfaction’ Marika Siniaalto gives up her position as Grapevine’s CEO – ‘We want to focus more on service quality and employee satisfaction’

Marika Siniaalto gives up her position as Grapevine’s CEO – ‘We want to focus more on service quality and employee satisfaction’

As our operations and the company grow, we need to focus even more strongly on development.

Blogit
Employee experience is one of the cornerstones of Grapevine, now officially a ‘Great Place to Work’ Employee experience is one of the cornerstones of Grapevine, now officially a ‘Great Place to Work’

Employee experience is one of the cornerstones of Grapevine, now officially a ‘Great Place to Work’

Job satisfaction as a building block of motivation.

Blogit
Kolmannen osapuolen evästeet poistuvat – miten digimainontaa kohdennetaan ja mitataan tulevaisuudessa? Kolmannen osapuolen evästeet poistuvat – miten digimainontaa kohdennetaan ja mitataan tulevaisuudessa?

Kolmannen osapuolen evästeet poistuvat – miten digimainontaa kohdennetaan ja mitataan tulevaisuudessa?

Grapevinen Jussi Saunamäki kertoo, miten kolmannen osapuolen evästeiden poisto vaikuttaa digimarkkinoijan arkeen tulevaisuudessa.

Blogit
Yhteisö on asiakkaasi – kohti parempaa yhteisökokemusta Yhteisö on asiakkaasi – kohti parempaa yhteisökokemusta

Yhteisö on asiakkaasi – kohti parempaa yhteisökokemusta

Brändien pitäisi panostaa sosiaalisen median ylläpitoon ja yhteisöstä huolehtimiseen, kirjoittaa Marika Siniaalto.

Blogit
Katse koronan jälkeiseen aikaan – tuunaa brändisi kisakuntoon näillä vinkeillä Katse koronan jälkeiseen aikaan – tuunaa brändisi kisakuntoon näillä vinkeillä

Katse koronan jälkeiseen aikaan – tuunaa brändisi kisakuntoon näillä vinkeillä

Markkinointiviestintä on pitkäjänteistä tekemistä. Se on maratonmatka, eikä pikavoittoja ole luvassa kenellekään. Siksi juuri nyt on välttämätöntä suunnata ajatukset kohti koronan jälkeisiä palkintoja, jotta ei jää lähtöviivalle tarpomaan muiden kiihdyttäessä täyteen vauhtiin.

Blogit
Hajoavan huomion perässä – brändin rakentaminen hälyn keskellä Hajoavan huomion perässä – brändin rakentaminen hälyn keskellä

Hajoavan huomion perässä – brändin rakentaminen hälyn keskellä

Se, että brändi ei olisi kaiken hälyn ja vaatimusten keskellä vain ärsyttävä, vaatii paria yksinkertaista muistisääntöä ja työkalua.

Blogit
The best international brands are those with a local impact The best international brands are those with a local impact

The best international brands are those with a local impact

When digital meeting points are managed well on a country, channel and time basis, the resulting visible good customer experiences will work to strengthen the brand and help develop it.

Blogit
Ostajapersoonat markkinointiviestinnän työkaluna Ostajapersoonat markkinointiviestinnän työkaluna

Ostajapersoonat markkinointiviestinnän työkaluna

Mikä on ostajapersoona, mihin niitä tarvitaan ja miten niitä rakennetaan? Huolella määritelty ostajapersoona on markkinoinnin suunnittelun ja kohdentamisen tehokas työkalu.

Blogit
”Facebook uhkaa lähteä Euroopasta” – mistä koko jupakassa on kyse? ”Facebook uhkaa lähteä Euroopasta” – mistä koko jupakassa on kyse?

”Facebook uhkaa lähteä Euroopasta” – mistä koko jupakassa on kyse?

Syyskuun viimeisellä viikolla Facebookista on väännetty niin kotimaisissa kuin ulkomaisissakin medioissa suuria ja raflaavia otsikoita – “Facebook on lähdössä Euroopasta”, kuulemma. Onko todella?

Blogit
Työntekijälähettilyys 2.0 – tätä työntekijälähettilyys vaatii noustakseen seuraavalle tasolle Työntekijälähettilyys 2.0 – tätä työntekijälähettilyys vaatii noustakseen seuraavalle tasolle

Työntekijälähettilyys 2.0 – tätä työntekijälähettilyys vaatii noustakseen seuraavalle tasolle

Onko työntekijälähettilyys jo tuttua, mutta kaipaat sen viemistä seuraavalle tasolla? Käymme tässä blogissa kohta kohdalta läpi keinoja ja tapoja, joilla työntekijälähettilyydestä tehdään aidosti lisäarvoa tuottavaa kaikille osapuolille – sekä yksittäisille asiantuntijoille, myyntiedustajille ja asiakaspalvelijoille että yritykselle mielenkiintoisena työnantajana ja hyvänä kumppanina.

Blogit
Mistä oikea vaikuttajamarkkinoinnin kumppani? Kiinnitä huomiota näihin seikkoihin Mistä oikea vaikuttajamarkkinoinnin kumppani? Kiinnitä huomiota näihin seikkoihin

Mistä oikea vaikuttajamarkkinoinnin kumppani? Kiinnitä huomiota näihin seikkoihin

Kannattaako vaikuttajamarkkinointia tehdä itse vai olisiko parempi kääntyä toimistokumppanin puoleen? Tässä blogissa kerromme millainen on hyvä kumppani ja paljastamme seikat, joihin kannattaa vaikuttajamarkkinointitoimistoa valittaessa kiinnittää huomiota.

Blogit
Somemainonnan optimointi: yleisimpien ongelmien diagnoosi ja täsmähoito Somemainonnan optimointi: yleisimpien ongelmien diagnoosi ja täsmähoito

Somemainonnan optimointi: yleisimpien ongelmien diagnoosi ja täsmähoito

Somemainostaja joutuu vaanimaan mainostensa menestystä silmä kovana. Onko kattavuutta tarpeeksi? Nouseeko klikkihinta liian korkeaksi? Sen lisäksi, että osaa tehdä havaintoja epätyydyttävistä tuloksista, pitäisi osata tietää, miten niitä voisi lähteä fiksaamaan – lue tyypilliset somemainonnan ongelmat ja opi, miten ne korjataan!

Blogit
TikTok-mainonta on täällä – poimi vinkit videovirran haltuunottoon TikTok-mainonta on täällä – poimi vinkit videovirran haltuunottoon

TikTok-mainonta on täällä – poimi vinkit videovirran haltuunottoon

TikTok on viimeistään nyt syytä ottaa vakavasti niin sisällöntuotannossa kuin myös markkinoinnissa – olit sitten sosiaalisen median markkinoija, sisällöntuottaja tai vaikuttaja.

Blogit
Mitä on sisältömarkkinointi vuonna 2020 – viisi vinkkiä, joilla tuot sisältömarkkinoinnin uudelle vuosikymmenelle Mitä on sisältömarkkinointi vuonna 2020 – viisi vinkkiä, joilla tuot sisältömarkkinoinnin uudelle vuosikymmenelle

Mitä on sisältömarkkinointi vuonna 2020 – viisi vinkkiä, joilla tuot sisältömarkkinoinnin uudelle vuosikymmenelle

Vuonna 2020 sisältömarkkinoinnilta odotetaan syvyyttä ja arvopohjaa. Katso 5 vinkkiä, joilla pääset pintaa syvemmälle ja varmistat, että sisältömarkkinointisi vastaa uuden vuosikymmenen vaatimuksia.

Blogit
Mitä on vaikuttajamarkkinointi? – Näin otat alkeet haltuun Mitä on vaikuttajamarkkinointi? – Näin otat alkeet haltuun

Mitä on vaikuttajamarkkinointi? – Näin otat alkeet haltuun

Oletko pohtinut miksi vaikuttajamarkkinointi on niin tehokasta? Tässä blogissa kerromme miten vaikuttajamarkkinointia tehdään tuloksellisesti ja paljastamme parhaat vinkkimme alkuun pääsemiseksi.

Blogit
Nyt ei kannata kadota – mitä kuluttaja kaipaa brändeiltä poikkeustilassa Nyt ei kannata kadota – mitä kuluttaja kaipaa brändeiltä poikkeustilassa

Nyt ei kannata kadota – mitä kuluttaja kaipaa brändeiltä poikkeustilassa

Markkinointia ei tule lopettaa, vaan sopeuttaa poikkeusajan vaatimalla tavalla. Listasimme neljä tärkeää asiaa, jotka brändien tulee huomioida digimarkkinoinnissaan koronakriisin aikana.

Blogit
Markkinoinnin automaatio – parhaat hyödyt ja vinkit tekemiseen Markkinoinnin automaatio – parhaat hyödyt ja vinkit tekemiseen

Markkinoinnin automaatio – parhaat hyödyt ja vinkit tekemiseen

Mitä markkinoinnin automaatio tarkoittaa ja miten sen kanssa kannattaa lähteä liikkeelle, jotta tulokset olisivat hyviä tai jopa erinomaisia? Kokosimme markkinoinnin automaation parhaat hyödyt ja vinkit tekemiseen.

Blogit
Suuri sisältö-opas Instagram-yritystilin sisällöntuottajalle Suuri sisältö-opas Instagram-yritystilin sisällöntuottajalle

Suuri sisältö-opas Instagram-yritystilin sisällöntuottajalle

Aiheuttaako Instagram-yritystilisi sisällöntuotanto ihmetystä tai epävarmuutta? Kokosimme 11 tehovinkkiä Instagramin sisällöntuotantoon, jotta sinä saat entistä parempia tuloksia sovelluksessa.

Blogit
Grapevine uudisti strategiansa ja laajensi palveluvalikoimaansa – liikevaihto kasvoi 40 prosentilla Grapevine uudisti strategiansa ja laajensi palveluvalikoimaansa – liikevaihto kasvoi 40 prosentilla

Grapevine uudisti strategiansa ja laajensi palveluvalikoimaansa – liikevaihto kasvoi 40 prosentilla

Grapevine keskittyy jatkossa markkinointiviestintään entistäkin kokonaisvaltaisemmin ja strategisemmin. Viimeisimpänä palveluvalikoima laajeni viestinnän ja vaikuttajamarkkinoinnin erityisosaamisen puolelle, kun Grapevine vahvisti jälleen asiantuntijajoukkoaan alkuvuonna.

Blogit
Työntekijälähettilyys markkinointiviestinnän voimavarana Työntekijälähettilyys markkinointiviestinnän voimavarana

Työntekijälähettilyys markkinointiviestinnän voimavarana

Yrityksen markkinointiviestien läpisaaminen sosiaalisessa mediassa ei ole ilmaista. On kuitenkin vielä eräs alihyödynnetty keino: työntekijälähettilyys. Oletko harkinnut tämän keinon lisäämistä markkinoinnin keinovalikoimaan, muttet tiedä, miten lähteä liikkeelle? Ei hätää – taklaamme tässä blogissa yleisimmät kompastuskivet matkalla menestykseen!

Blogit
Kielellisesti laadukas ja hakukoneoptimoitu teksti – onko sitä?! Viisi vinkkiä kirjoittajille Kielellisesti laadukas ja hakukoneoptimoitu teksti – onko sitä?! Viisi vinkkiä kirjoittajille

Kielellisesti laadukas ja hakukoneoptimoitu teksti – onko sitä?! Viisi vinkkiä kirjoittajille

Hakukoneoptimoinnin paikoin huono maine kirjoittajien joukossa johtuu sen väärinkäytöstä ja ennakkoluuloista. Siispä yritän tiivistää kielellisen laadun ja SEO:n rakkausliiton seuraaviin vinkkeihin.

Blogit
Marika Siniaalto Markkinointiliiton hallitukseen Marika Siniaalto Markkinointiliiton hallitukseen

Marika Siniaalto Markkinointiliiton hallitukseen

Uusi vuosikymmen on alkanut Grapevinessa vauhdilla. Yksi mukavimmista muutoksista kohdistuu toimitusjohtajamme Marika Siniaallon arkeen – hänet nimittäin valittiin Markkinointiliiton eli MARKin hallituksen jäseneksi 2019 syyskokouksessa.

Blogit
Grapevine kasvaa – viestinnän ja vaikuttajamarkkinoinnin erityisosaamista tiimiin Grapevine kasvaa – viestinnän ja vaikuttajamarkkinoinnin erityisosaamista tiimiin

Grapevine kasvaa – viestinnän ja vaikuttajamarkkinoinnin erityisosaamista tiimiin

Blogit
Mitkä 2020 megatrendeistä ovat tärkeitä brändinrakentajalle? Mitkä 2020 megatrendeistä ovat tärkeitä brändinrakentajalle?

Mitkä 2020 megatrendeistä ovat tärkeitä brändinrakentajalle?

Brändinrakentaja joutuu kamppailemaan aina vallitsevassa ilmapiirissä ja miettimään, mihin trendeihin lähteä mukaan ja sopivatko ne ylipäätään omaan strategiaan. Tässä blogitekstissä esittelen neljä pitkän ajan trendiennustetta, joita yhdelläkään markkinoijalla ei ole varaa olla huomioimatta alkaneella vuosikymmenellä.

Blogit
Facebookin kuvakoot 2020 Facebookin kuvakoot 2020

Facebookin kuvakoot 2020

Tärkeä työkalu jokaiselle someduunarille: vuodelle 2020 päivitetyt Facebookin kuvakoko-suositukset.

Blogit
Hyvä yritysblogi – mikä määrittää onnistumisen? Mitä mitata ja miksi? Hyvä yritysblogi – mikä määrittää onnistumisen? Mitä mitata ja miksi?

Hyvä yritysblogi – mikä määrittää onnistumisen? Mitä mitata ja miksi?

Yritysblogi on keino viestiä yrityksen tuotteista tai palveluista, samalla se antaa kasvot osaamiselle ja kannustaa vuorovaikutukseen. Yritysblogin tehtävänä on viestiä asiantuntijuutta ja saada kohderyhmä toimimaan. Mistä tietää, että yritysblogi on onnistunut? Mitä kannattaa mitata ja miksi?

Blogit
Grapevine mukana Vuoden toimisto 2020 -tutkimuksessa Grapevine mukana Vuoden toimisto 2020 -tutkimuksessa

Grapevine mukana Vuoden toimisto 2020 -tutkimuksessa

Suomessa neljättä kertaa järjestettävä Vuoden toimisto -tutkimus on yksi markkinointialan merkittävimmistä mittareista, sillä päätöksen voittajista tekevät asiakkaat.

Blogit
Kuningasajatuksen kintereillä – vinkit parhaan idean tunnistamiseen ja valintaan brainstormingin jälkeen Kuningasajatuksen kintereillä – vinkit parhaan idean tunnistamiseen ja valintaan brainstormingin jälkeen

Kuningasajatuksen kintereillä – vinkit parhaan idean tunnistamiseen ja valintaan brainstormingin jälkeen

Tästä artikkelista löydät neljä toimivaksi todistettua tekniikkaa, joiden avulla ideoiden arviointi ja parhaan idean valinta onnistuvat systemaattisesti ja erilaiset näkökulmat huomioiden.

Blogit
Yrittäjän mietintöjä: Näin varmistat yrityksesi elinvoimaisuuden ja kasvun Yrittäjän mietintöjä: Näin varmistat yrityksesi elinvoimaisuuden ja kasvun

Yrittäjän mietintöjä: Näin varmistat yrityksesi elinvoimaisuuden ja kasvun

Miten aika kuluukaan aina astronomisella vauhdilla, kun on kivaa tai on yrittäjä – tai parhaassa tapauksessa molempia. Havainto laittoi minut istumaan alas ja miettimään kulunutta vuosikymmentä yrittäjälle melko epätyypillisten onnistumislasien läpi.

Blogit
Grapevine muuttaa ja muuttuu – tervetuloa Lintulahdenkulmaan Grapevine muuttaa ja muuttuu – tervetuloa Lintulahdenkulmaan

Grapevine muuttaa ja muuttuu – tervetuloa Lintulahdenkulmaan

Löydät meidät lokakuusta lähtien Lintulahdenkulmasta osoitteesta Lintulahdenkatu 10, 00500 Helsinki.

Blogit
3 tehokasta brainstorming-tekniikkaa: näin vauhditat tiimin luovaa ideointia 3 tehokasta brainstorming-tekniikkaa: näin vauhditat tiimin luovaa ideointia

3 tehokasta brainstorming-tekniikkaa: näin vauhditat tiimin luovaa ideointia

Markkinointifirmana olemme isosti mukana ideabisneksessä niin tuotteiden, palveluiden, projektien, konseptien kuin kampanjoidenkin osalta, joten erilaisia ideointitekniikoita ja aivomyrskyjä on takana jos jonkinlaisia.

Blogit
Brändien valinnan vaikeus – mikä sosiaalisen median kanava sopii mihinkin? Brändien valinnan vaikeus – mikä sosiaalisen median kanava sopii mihinkin?

Brändien valinnan vaikeus – mikä sosiaalisen median kanava sopii mihinkin?

Tiedätkö oikeasti, missä sosiaalisen median kanavissa yrityksesi ja brändisi pitäisi olla vai menetkö vain virran mukana? Onko Facebook mukana vain sen takia, että kaikki muutkin siellä ovat? Mietityttääkö, miten voisit hyödyntää kanavia tehokkaammin ja tuloksellisemmin? 

Blogit
Viisi sisältövinkkiä yrityksen YouTube-kanavalle Viisi sisältövinkkiä yrityksen YouTube-kanavalle

Viisi sisältövinkkiä yrityksen YouTube-kanavalle

Minkälaista sisältöä YouTube-kanavalle pitäisi tehdä ja miten yrityksen sitä tulisi hyödyntää? Nappaa tästä viisi sisältövinkkiä YouTubeen!

Blogit
Tunnetko ostoprosessin eri vaiheet? Kasvua sisältömarkkinoinnilla Tunnetko ostoprosessin eri vaiheet? Kasvua sisältömarkkinoinnilla

Tunnetko ostoprosessin eri vaiheet? Kasvua sisältömarkkinoinnilla

Ostosuppilo, ostoprosessi, myyntitunneli, ostopolku… rakkaalla lapsella on monta nimeä, mutta nämä kaikki kuvaavat asiakkaan matkaa yrityksen asiakkaaksi.

Blogit
Mitä bloggaajan täytyy tietää SEO:sta – 7 vinkkiä blogisisältöjen hakukoneoptimointiin Mitä bloggaajan täytyy tietää SEO:sta – 7 vinkkiä blogisisältöjen hakukoneoptimointiin

Mitä bloggaajan täytyy tietää SEO:sta – 7 vinkkiä blogisisältöjen hakukoneoptimointiin

Hakutulosten ensimmäinen paikka on tavoittelemisen arvoinen – syystäkin. Lue olennaisimmat SEO-vinkit, joiden avulla kehität blogiesi hakukonenäkyvyyttä.

Blogit
Näin syntyy koukuttavan hyvä otsikko Näin syntyy koukuttavan hyvä otsikko

Näin syntyy koukuttavan hyvä otsikko

Onko sinulla hyppysissäsi juuri uunista tullut blogi, artikkeli- tai uutiskirjesisältö? Hienoa! Onko se tehty asiakas mielessä, SEO-optimaalisesti? Upeaa! Nyt pitäisi siis vaan saada kohdeyleisösi lukemaan se – toisin sanoen kirjoittaa siihen hyvä otsikko.

Blogit
Facebookin ja Instagramin arvontasäännöt 2019 Facebookin ja Instagramin arvontasäännöt 2019

Facebookin ja Instagramin arvontasäännöt 2019

Yksi tehokkaimmista tavoista saada yrityksellesi näkyvyyttä ja sitouttaa kohdeyleisöä on arvonnan järjestäminen Facebookissa tai Instagramissa.

Blogit
Yrityksen digimarkkinointi kuntoon – mistä lähteä liikkeelle? Yrityksen digimarkkinointi kuntoon – mistä lähteä liikkeelle?

Yrityksen digimarkkinointi kuntoon – mistä lähteä liikkeelle?

Mistä lähteä liikkeelle, kun halutaan saada yrityksen digitaalinen markkinointi ja sosiaalinen media kuntoon? Tämä on kysymys, jonka kuulen lähes päivittäin potentiaalisten asiakkaiden, yhteistyökumppaneiden ja koulutettavien suusta sekä satunnaisissa kohtaamisissa.

Blogit
Facebookin kuvakoot 2019 Facebookin kuvakoot 2019

Facebookin kuvakoot 2019

Tässäpä lunttauslappua kaikille Facebookin parissa työskenteleville: Facebookin kuvakoot vuodelle 2019 päivitettyinä! Katso suositellut kuvakoot profiiliin, tapahtumiin ja ryhmiin sekä julkaistavalle sisällölle ja mainoksille.

Blogit
Juhlavuosi alkoi vauhdilla – Grapevine-tiimi kasvoi kolmella timanttisella tekijällä Juhlavuosi alkoi vauhdilla – Grapevine-tiimi kasvoi kolmella timanttisella tekijällä

Juhlavuosi alkoi vauhdilla – Grapevine-tiimi kasvoi kolmella timanttisella tekijällä

Tänä vuonna kymppisynttäreitään viettävän Grapevinen kasvu sen kuin jatkuu – nyt esittäytymisvuorossa ovat tammikuussa aloittaneet kolme uutta digimarkkinoinnin talentia! Istutimme tuoreet asiantuntijamme haastattelupenkkiin ja selvitimme, millaisia kykyjä olemme joukkoomme saaneet.

Blogit
Myös asiakas voi olla ystävä – kunhan asenne on kohdallaan molemmin puolin Myös asiakas voi olla ystävä – kunhan asenne on kohdallaan molemmin puolin

Myös asiakas voi olla ystävä – kunhan asenne on kohdallaan molemmin puolin

Toimistomme seinällä on komeillut useampia arvotauluja jo pidemmän aikaa. Yksi niistä on nähtävissä tuossa yllä. Taulun sanoma voi kuulostaa siirappiselta ja oikeastaan vähän naiiviltakin, sillä eihän kukaan voi tehdä töitä vain kivojen ihmisten kanssa. Vai voiko? 

Blogit
Sähköpostimarkkinointi vuonna 2019 – viisi vinkkiä yrityksille Sähköpostimarkkinointi vuonna 2019 – viisi vinkkiä yrityksille

Sähköpostimarkkinointi vuonna 2019 – viisi vinkkiä yrityksille

Sähköpostimarkkinointi on tutkitusti kustannustehokas ja hyvä viestikanava yrityksille. Viime vuosina sähköpostimarkkinoinnin suosio on ollut jopa kasvussa. Listasin uuden vuoden kunniaksi muutaman vinkin, joilla yritys voi viedä oman sähköpostimarkkinointinsa seuraavalle tasolle tänä vuonna.

Blogit
Sisältöstrategia digikanaviin – onko se nyt tarpeellista? Sisältöstrategia digikanaviin – onko se nyt tarpeellista?

Sisältöstrategia digikanaviin – onko se nyt tarpeellista?

Toisinaan ilo sammuu asiakkaan silmistä saman tien, kun edes mainitsen sanan strategia. Eräskin pyysi, että voitaisiinko digistrategia-työpaja nimetä joksikin muuksi, kun porukan mielestä ei muuta tehdäkään kuin istutaan erilaisissa strategiapajoissa. Älä kuitenkaan vielä luovuta! Lukaise tämä juttu loppuun, niin tiedät, miksi strategia on tarpeen myös sisältöön ja digikanaviin.

Blogit
Vastuullisuus ja markkinointi – palavista lenkkareista aitoon arvonnousuun Vastuullisuus ja markkinointi – palavista lenkkareista aitoon arvonnousuun

Vastuullisuus ja markkinointi – palavista lenkkareista aitoon arvonnousuun

Yritysmaailman keskusteluissa yksi teema on noussut viime aikoina ylitse muiden: vastuullisuus. Käsitys kestävästä kehityksestä liiketoiminnassa on moniulotteinen. Toisilla yrityksillä vastuullisuus lävistää koko liiketoiminnan, toisille vastuullisuus on välttämätön paha.

Blogit
Vain häviävän pieni osa datasta on hyödyllistä, mutta juuri se osa tuo meidät lähemmäs asiakasta Vain häviävän pieni osa datasta on hyödyllistä, mutta juuri se osa tuo meidät lähemmäs asiakasta

Vain häviävän pieni osa datasta on hyödyllistä, mutta juuri se osa tuo meidät lähemmäs asiakasta

Sisältömarkkinointia tehdään usein tarveperustaisesti. Markkinointitiimi kysyy, mistä johto haluaisi milläkin kvartaalilla kertoa, mitä tuotteen ominaisuuksia myynti mielellään korostaisi tai onko HR-osastolla tiedossa tulevia rekrytointeja.

Blogit
Suomalaiset hylkäävät Facebookin? Suomalaiset hylkäävät Facebookin?

Suomalaiset hylkäävät Facebookin?

Joukkopako Facesta: lähes 300 000 suomalaista on jättänyt Facebookin huhtikuun 2018 jälkeen. Onko tämä totta? Ja jos on, pitäisikö markkinoijien lopetella Facebook-toimintonsa pikaisesti?

Blogit
Asiantuntijatiimiin jälleen uutta vahvistusta Asiantuntijatiimiin jälleen uutta vahvistusta

Asiantuntijatiimiin jälleen uutta vahvistusta

Pitkä, kuuma ja ehdottomasti hikinen kesä alkaa vaihtumaan raikkaaksi syksyksi. Syksy on hyvä aloittaa muutoksilla ja Grapevinen asiantuntijatiimiin saatiin taas uutta vahvistusta.

Blogit
Helsinki ”tavoitti digikanavissa 17 miljardia ihmistä” – Tiedätkö, miten sinulle raportoitu somen kattavuus on mitattu? Helsinki ”tavoitti digikanavissa 17 miljardia ihmistä” – Tiedätkö, miten sinulle raportoitu somen kattavuus on mitattu?

Helsinki ”tavoitti digikanavissa 17 miljardia ihmistä” – Tiedätkö, miten sinulle raportoitu somen kattavuus on mitattu?

”Kuinka paljon yritykseni tavoittaa yksittäisiä ihmisiä somessa per kuukausi?” on oikein hyvä kysymys. Kattavuusnumeron tai -käyrän kylkeen kannattaa kuitenkin aina vaatia selitys siitä, mistä luku on peräisin.

Blogit
Sosiaalisen median johtaminen – organisaation somekeitossa on usein monta hämmentäjää Sosiaalisen median johtaminen – organisaation somekeitossa on usein monta hämmentäjää

Sosiaalisen median johtaminen – organisaation somekeitossa on usein monta hämmentäjää

Sosiaalisen median johtamisessa kannattaa ottaa mallia ammattikeittiöstä, jossa pääkokki varmistaa, että kaikki keittiöstä ulos menevät annokset näyttävät siltä miltä pitääkin.

Blogit
Facebookin arvontasäännöt 2018 Facebookin arvontasäännöt 2018

Facebookin arvontasäännöt 2018

Viime vuosien aikana olemme törmänneet useisiin kekseliäisiin tapoihin kiertää Facebookin arvontasääntöjä. Miten sitten teet oikeaoppisen Facebook-arvonnan? Tiedätkö mikä oikeasti on kiellettyä?

Blogit
Digimainonnan hinnoittelu ja budjetointi – minkä kokoinen mediabudjetti on sopiva? (video) Digimainonnan hinnoittelu ja budjetointi – minkä kokoinen mediabudjetti on sopiva? (video)

Digimainonnan hinnoittelu ja budjetointi – minkä kokoinen mediabudjetti on sopiva? (video)

Grapevinen perustaja ja toimitusjohtaja Marika Siniaalto opastaa sinut digimarkkinoinnin ja mediabudjetoinnin maailmaan. Videolta selviää muun muassa, miten mainosten hinta määräytyy ja miten arvioit mainonnan kokonaisbudjetin.

Blogit
Facebook-mainostaja: näin huolehdit, että mainontasi on GDPR-asetuksen mukaista Facebook-mainostaja: näin huolehdit, että mainontasi on GDPR-asetuksen mukaista

Facebook-mainostaja: näin huolehdit, että mainontasi on GDPR-asetuksen mukaista

Miten GDPR vaikuttaa Facebook-mainontaan? Vaatiiko se toimenpiteitä, jos olen asentanut Facebook-pikselin? Entä ovatko asiakaslistoja hyödyntävät mukautetut kohderyhmät uudistuksen myötä enää sallittuja?

Blogit
Kun kiiltokuva ei kiinnosta – Miten brändiä rakennetaan aitoudella? Kun kiiltokuva ei kiinnosta – Miten brändiä rakennetaan aitoudella?

Kun kiiltokuva ei kiinnosta – Miten brändiä rakennetaan aitoudella?

Kaikkialla, jossa ollaan luomassa yhteyksiä ihmisiin, halutaan näyttäytyä ennen kaikkea aitoina – myös somessa. Mitä aitous sitten on?

Blogit
Lisävahvistusta strategiseen osaamiseen ja sisällöntuotantoon Lisävahvistusta strategiseen osaamiseen ja sisällöntuotantoon

Lisävahvistusta strategiseen osaamiseen ja sisällöntuotantoon

Kevään uudet tuulet puhaltavat ja joukkoon on liittynyt lisää tekijöitä. Tuoreet vahvistuksemme yllätettiin haastattelulla.

Blogit
Onko yksityisyytesi kaupan? – Facebookin tietoturva puhuttaa edelleen Onko yksityisyytesi kaupan? – Facebookin tietoturva puhuttaa edelleen

Onko yksityisyytesi kaupan? – Facebookin tietoturva puhuttaa edelleen

Vaikka Facebookin perustaja oli se, jota grillattiin USA:n kongressissa kaksi päivää ja monen monta tuntia yksityisasioiden vuotamisesta, tulisi ehkä meidän kaikkien katsoa peiliin…

Blogit
Näin hyödynnät Google Trends -työkalua datapohjaisessa sisältömarkkinoinnissa Näin hyödynnät Google Trends -työkalua datapohjaisessa sisältömarkkinoinnissa

Näin hyödynnät Google Trends -työkalua datapohjaisessa sisältömarkkinoinnissa

Dataohjautuva markkinointi ei ole uutta ja ihmeellistä. Siitä vain on viime aikoina puhuttu paljon enemmän ja uusia työkaluja on tullut kaikkien saataville. Google Trends on yksi monista työkaluista ja tarjoaa peruskäyttäjälle jo paljon mahdollisuuksia.

Blogit
Kauniita kuvia puhelimella – poimi vinkit Instagram-kuviin Kauniita kuvia puhelimella – poimi vinkit Instagram-kuviin

Kauniita kuvia puhelimella – poimi vinkit Instagram-kuviin

Hyvien kuvien nappaaminen puhelimella on joskus vaikeampaa kuin voisi luulla. Katso tästä vinkit parempiin Instagram-kuviin!

Blogit
Mitä jos ajateltaisiinkin asiakasta? Mitä jos ajateltaisiinkin asiakasta?

Mitä jos ajateltaisiinkin asiakasta?

Toimistojen välinen sota on joskus lähes veristä taistelua siitä samasta kakkupalasta. Isomman laskutuksen toivossa luvataan kuu taivaalta ja poljetaan samalla kollegatoimiston asiantuntijat virtuaaliseen maanrakoon. Totuus kuitenkin on, että kaikille riittää kakkua eikä kukaan voi olla hyvä aivan kaikessa. Entäpä, jos asetettaisiinkin asiakas keskiöön?

Blogit
Kaikkivaltias toimisto – yksi kaikkien vai kaikki yhden puolesta? Kaikkivaltias toimisto – yksi kaikkien vai kaikki yhden puolesta?

Kaikkivaltias toimisto – yksi kaikkien vai kaikki yhden puolesta?

Kun joku juttu on muodikas, kaikki osaavat yhtäkkiä tehdä sitä. Mutta eihän se näin voi mennä. On päivän selvää, ettei yksikään toimija voi osata kaikkea. Väittää toki voi, mutta käytäntö kertoo toista.

Blogit
Facebookin kuvakoot 2018 Facebookin kuvakoot 2018

Facebookin kuvakoot 2018

Facebookin kuvakoot vuodelle 2018 päivitettynä – tässä lunttausapua kaikille Facebookin parissa työskenteleville! Katso suositellut kuvakoot profiiliin, tapahtumiin ja ryhmiin sekä julkaistavalle sisällölle ja mainoksille.

Blogit
Grapevine on Vuoden Toimisto 2018 -finalisti Grapevine on Vuoden Toimisto 2018 -finalisti

Grapevine on Vuoden Toimisto 2018 -finalisti

Kun eilen illalla kuuntelin vastaajaani jätetyn ääniviestin, päivä ja oikeastaan pidempikin aikaikkuna oli pelastettu. Sain nimittäin kuulla, että mahtava tiimimme on valittu Vuoden Toimisto 2018 finalistiksi.

Blogit
Pokaamisen EIKUN sisältömarkkinoinnin ABC Pokaamisen EIKUN sisältömarkkinoinnin ABC

Pokaamisen EIKUN sisältömarkkinoinnin ABC

Yrityksen ja ihmisen kohtaaminen somessa muistuttaa tilannetta, jossa henkilö A havaitsee kiinnostavan henkilön B baaritiskillä. Sitä haluaisi niin kovin virittää keskustelua – mutta miten?

Blogit
Toope vai Tosiguru – miten toimia, kun tiimin jäsenet ovat eri tasoilla digimarkkinoinnin suhteen? Toope vai Tosiguru – miten toimia, kun tiimin jäsenet ovat eri tasoilla digimarkkinoinnin suhteen?

Toope vai Tosiguru – miten toimia, kun tiimin jäsenet ovat eri tasoilla digimarkkinoinnin suhteen?

On aivan tavallista, että tiimin sisällä ja varsinkin tiimien välillä on suuria taitoeroja, kun puhutaan digitaalisesta markkinoinnista ja sosiaalisesta mediasta.

Blogit
Sosiaalisen median trendit 2018 Sosiaalisen median trendit 2018

Sosiaalisen median trendit 2018

Syyt, miksi some ylipäänsä toimii eivät vuodesta toiseen muutu, koska noh, ihminen toimii samalla sosiaalisella toimintalogiikalla. Mutta vuositarkastuksen vaatii taas se, miten brändiä rakennetaan siellä tuloksellisesti. Sitä varten on katsottava teknologiaa syvemmälle.

Blogit
VINKKI: Näin parannat uutiskirjeesi avausprosenttia tuntuvasti vain muutamassa minuutissa VINKKI: Näin parannat uutiskirjeesi avausprosenttia tuntuvasti vain muutamassa minuutissa

VINKKI: Näin parannat uutiskirjeesi avausprosenttia tuntuvasti vain muutamassa minuutissa

Sähköpostimarkkinointi on tutkitusti kustannustehokas ja hyvä kanava yritysten markkinointiviestintään.

Blogit
Näin muokkaat Facebook-linkkipäivityksen kuvaa ja otsikkoa Näin muokkaat Facebook-linkkipäivityksen kuvaa ja otsikkoa

Näin muokkaat Facebook-linkkipäivityksen kuvaa ja otsikkoa

Monet julkaisijat ovat kuluneena kesänä ja syksynä älähtäneet ärsytyksestä: Facebook-sivulla jaettavan, linkin sisältävän päivityksen otsikkoa ja kuvaa ei voi enää muokata ennen julkaisua. Aiemmin tämä on ollut mahdollista.

Blogit
Vinkit viiden tähden digitaaliseen asiakaskokemukseen Vinkit viiden tähden digitaaliseen asiakaskokemukseen

Vinkit viiden tähden digitaaliseen asiakaskokemukseen

Digitaalinen asiakaskokemus syntyy yllättävän samankaltaisista palikoista kuin tosielämänkin. Myös verkossa täytyy asiakaspalvella jo ennen yhteydenottolomaketta ja chattia. Älä jätä potentiaalista asiakasta pyörimään kiusaantuneena digitaalisen putiikkisi tuulikaappiin, vaan palvele häntä jo ensi vilkaisulla.

Blogit
Ei tätä kukaan muu osaa – ja muita markkinoinnin ulkoistamisen myyttejä Ei tätä kukaan muu osaa – ja muita markkinoinnin ulkoistamisen myyttejä

Ei tätä kukaan muu osaa – ja muita markkinoinnin ulkoistamisen myyttejä

Meidän tuote/palvelu on niin kertakaikkisen ainutlaatuinen, ettei kukaan muu osaa tuottaa siitä uskottavaa sisältöä. Mutta onko markkinoinnin ulkoistaminen sittenkään niin vaikeaa? Kumotaanpa muutama myytti.

Blogit
Tiimimme vahvistuu projektiosaamisella ja visuaalisella taituruudella Tiimimme vahvistuu projektiosaamisella ja visuaalisella taituruudella

Tiimimme vahvistuu projektiosaamisella ja visuaalisella taituruudella

Syksy on saapunut ja Grapevinen toimistolle on totuttuun tapaan ilmestynyt uusia kasvoja. Yllätin tuoreet vahvistuksemme haastattelulla.

Blogit
10 vinkkiä: Millainen on hyvä LinkedIn-profiili? 10 vinkkiä: Millainen on hyvä LinkedIn-profiili?

10 vinkkiä: Millainen on hyvä LinkedIn-profiili?

LinkedIn on mitä loistavin kanava jakaa omaa osaamista. Älä kuitenkaan anna sisältöihin ja keskusteluihin panostamasi kovan työn valua hukkaan mitäänsanomattoman profiilisi takia.

Blogit
Kuusi vinkkiä parempaan somemarkkinointiin Kuusi vinkkiä parempaan somemarkkinointiin

Kuusi vinkkiä parempaan somemarkkinointiin

Hyvä somemarkkinointi on tehty aitoudesta, toisten asemaan asettumisesta, kohtuudesta ja hyvistä tyypeistä. Näillä vinkeillä somemarkkinointisi rullaa kehräten kuin kissa.

Blogit
Facebook-mainostajan sanasto Facebook-mainostajan sanasto

Facebook-mainostajan sanasto

Facebook-mainostajan tielle usein osuu digimarkkinoinnin ammattisanastoa. Tässä lista tärkeimmistä termeistä kampanjan suunnittelusta analysointiin.

Blogit
Kesälomat ovat trollien kulta-aikaa Kesälomat ovat trollien kulta-aikaa

Kesälomat ovat trollien kulta-aikaa

Jokaisen viestinnän ja markkinoinnin parissa työskentelevän tahon on tärkeää ymmärtää, että motiivit trollaukseen voivat olla hyvin monimuotoisia ja ne saattavat johtaa ikäviin seurauksiin. Näin trollin kanssa kannattaa toimia sosiaalisessa mediassa.

Blogit
LinkedIn-kuvakoot 2017 LinkedIn-kuvakoot 2017

LinkedIn-kuvakoot 2017

Tässä lunttausapua kaikille LinkedInin käyttäjille: suositellut LinkedIn-kuvakoot henkilökohtaiseen profiiliin, yrityssivulle sekä mainoksiin.

Blogit
4 syytä miksi some-markkinointi ei toimi 4 syytä miksi some-markkinointi ei toimi

4 syytä miksi some-markkinointi ei toimi

Kustannustehokkaan some-markkinoinnin mantra alkaa olla valtavirtaa, mutta monella on silti yhä hakusessa, miten oikesti olla tuloksellinen tällä yhä tukkoisemmalla markkinapaikalla.

Blogit
Digimarkkinointi ja viimeisen klikkauksen harha Digimarkkinointi ja viimeisen klikkauksen harha

Digimarkkinointi ja viimeisen klikkauksen harha

Analytiikasta ajautuu usein katsomaan vain niitä hyviä tai helppoja lukuja. Jos data sanoo, että kaikki myynti tulee suorasta liikenteestä, kannattaako lopettaa kaikki mainonta? Ei tietenkään.

Blogit
Miksi some-mainonta kannattaa? 5 hyvää syytä Miksi some-mainonta kannattaa? 5 hyvää syytä

Miksi some-mainonta kannattaa? 5 hyvää syytä

Some on leikkikenttä, jonka mahdollisuudet mainostajalle ovat miltei rajattomat.

Blogit
Facebookin kuvakoot 2017 Facebookin kuvakoot 2017

Facebookin kuvakoot 2017

Facebookin kuvakoot vuoteen 2017 päivitettynä – tässä lunttausapua kaikille Facebookin parissa työskenteleville!

Blogit
Varmista vaikuttavuus verkossa – näin hyödynnät UGC:tä Varmista vaikuttavuus verkossa – näin hyödynnät UGC:tä

Varmista vaikuttavuus verkossa – näin hyödynnät UGC:tä

Sosiaalinen media mahdollistaa laajan skaalan UGC:tä eli “user generated contentia”. Siihen lukeutuu lähes kaikki, mitä somessa voi tehdä: esimerkiksi Facebookin tilapäivitykset, arvostelut, blogipostaukset, YouTube-videot, Instagram-julkaisut. Näin brändi voi ilmiötä hyödyntää.

Blogit
Markkinoijan paras opas nyt ja tulevaisuudessa on sisältö- ja somestrategia Markkinoijan paras opas nyt ja tulevaisuudessa on sisältö- ja somestrategia

Markkinoijan paras opas nyt ja tulevaisuudessa on sisältö- ja somestrategia

Jotta voi vaikuttaa, täytyy ensi tavoittaa. Ja ilman suunnitelmaa tästä on tullut sosiaalisessa mediassa kuten koko world wide webissä entistäkin vaikeampaa.

Blogit
Mitä yritys voi oppia maailman suosituimmalta YouTube-tähdeltä? Mitä yritys voi oppia maailman suosituimmalta YouTube-tähdeltä?

Mitä yritys voi oppia maailman suosituimmalta YouTube-tähdeltä?

Casey Neistatin sisältö inspiroi ja luo konkreettista muutosta. Hän on mielipidevaikuttaja, joka pystyy luomaan ilmiöitä ympäri maailmaa. Mitä opittavaa yrityksillä olisi tämän päivän YouTube-supertähdeltä?

Blogit
Markkinointipäättäjän pitäisi olla nykyajan moniosaaja Markkinointipäättäjän pitäisi olla nykyajan moniosaaja

Markkinointipäättäjän pitäisi olla nykyajan moniosaaja

Nykyajan markkinointipäättäjän tulisi olla vähintään brändiosaaja, analyytikko, sisällöntuottaja ja mediaostaja. On ihan OK myöntää, ettei kaikkea pysty toteuttamaan yksin ajan tai osaamisen puutteen vuoksi.

Blogit