Vahva brändi erottuu kilpailijoista, innostaa ja inspiroi asiakkaita ja luo sitä kautta uskollisuutta. Mutta miten brändistä rakennetaan ainutlaatuinen ja mieleenpainuva?
Vastaus on luovuus.
Luovuus on brändinrakentamisen päivittäistä polttoainetta. Luovuuden avulla voi luoda ainutlaatuisen brändi-identiteetin, kertoa brändin tarinaa sekä herättää tunteita. Luovuus auttaa luomaan elämyksiä, jotka yllättävät yleisön ja jättävät lämpimiä muistijälkiä brändiä kohtaan.
Luovuus vaatii tilaa ja uskallusta ajatella omintakeisesti
Ensimmäinen askel kohti omintakeista ajattelua olla tietoinen omista ajatusmalleista. Mitä olet oppinut uskomaan ja miksi? Mistä olet saanut nämä uskomukset? Kun on tietoinen omista ajattelumalleistaan, voi alkaa kyseenalaistamaan niitä ja etsiä malleihin vaihtoehtoisia näkökulmia.
Astu rohkeasti ulos mukavuusalueelta. Uusien asioiden kokeileminen ja uusien ympäristöjen tutkiminen auttaa laajentamaan näkökulmia ja näkemään maailmaa uusistä vinkkeleistä Se voi myös auttaa irrottautumaan tutuista ajattelutavoista ja löytämään uusia ideoita.
Ole utelias. Kysy kysymyksiä ja etsi vastauksia. Älä tyydy pinnallisiin vastauksiin, vaan pyri ymmärtämään asioiden syvällinen luonne. Kysy vielä miksi ja vielä toisen kerran miksi. Uteliaisuus auttaa oppimaan uusia asioita ja laajentamaan ymmärrystä maailmasta.
Ota aikaa ajattelulle. Tee se ihan jokainen päivä. Päästä irti päätteistä ja laitteista. Älä pelkää kuunnella hiljaisuutta ja hiljaista pohdintaa. Parhaat ideat syntyvät usein silloin, kun annat mielesi vaeltaa vapaasti.
Älä pelkää epäonnistua. Epäonnistuminen tuntuu epämiellyttävältä, jopa hävettävältä, mutta on tärkeä osa oppimisprosessia. Epävarmaa on silti uskallettava kokeilla ja tehtävä sellaista, mitä ei ole koskaan aiemmin ole ajatellutkaan tekevän. Älä anna epävarmuuden pelon lannistaa sinua, vaan opi virheistäsi ja jatka eteenpäin.
Muista pitää hauskaa. Luovuuden pitäisi olla hauskaa ja nautinnollista. Nauraessa vapautuu rutkasti luovaa energiaa, joka ruokkii keksimään ihan päättömiä ideoita ja ratkaisuja ongelmiin. Jos et nauti siitä, mitä teet, on epätodennäköistä, että olisit kovinkaan luova.
Ennen kaikkea, uskalla ajatella omalla päälläsi, äläkä pelkää olla eri mieltä muiden kanssa. Omintakeinen ajattelu vaatii itseluottamusta ja uskoa omiin ajatuksiin.
Sinä olet luova. Sillä jokainen meistä on.
Kaipaatko tukea luovuuteen?
Ota yhteyttä, niin rakennetaan brändistäsi entistäkin rakastettavampii.
Liity
SISÄPIIRIIN
Digitaalisen markkinoinnin ja modernin liiketoiminnan vinkit sähköpostiisi
Ilmoittautumisia tällä hetkellä: 106
Johanna Lehtonen
asiakkuusjohtaja, digitaalisen markkinoinnin asiantuntija