Blogit

Marika Siniaalto Markkinointiliiton hallitukseen

Uusi vuosikymmen on alkanut Grapevinessa vauhdilla. Yksi mukavimmista muutoksista kohdistuu toimitusjohtajamme Marika Siniaallon arkeen – hänet nimittäin valittiin Markkinointiliiton eli MARKin hallituksen jäseneksi 2019 syyskokouksessa.

Marika Siniaalto Markkinointiliiton hallitukseen

Uusi vuosikymmen on alkanut Grapevinessa vauhdilla. Yksi mukavimmista muutoksista kohdistuu toimitusjohtajamme Marika Siniaallon arkeen – hänet nimittäin valittiin Markkinointiliiton eli MARKin hallituksen jäseneksi 2019 syyskokouksessa. Uuden hallituksen toimikausi alkoi heti vuoden vaihduttua ja Marika valittiin hallitukseen kahdeksi vuodeksi.

Mikä MARK?

MARK on markkinoinnin ja kaupallisen ajattelun yhteisö, joka on vaikuttanut suomalaiseen markkinointiin jo 90 vuoden ajan. MARKin tärkein tehtävä on tukea jäsentensä ammatillista kehittymistä uran kaikissa vaiheissa.

MARKin visiona on saada suomalaiset markkinoinnin tekijät hyödyntämään työssään ja työpaikoillaan laajasti markkinointiosaamista merkittävänä osana kaupallista menestymistä ja kasvua. Missiona taas on rohkaista, inspiroida ja tukea markkinoinnin tekijöitä menestymään kaikissa uran vaiheissa.

”Olen kertakaikkiaan otettu kohdalleni osuunesta kunniasta ja erityisesti luottamuksesta. Suoritin HHJ-tutkinnon (Hyväksytty Hallituksen Jäsen -tutkinto) pari vuotta sitten, jotta osaan hallitustyön perusteet. Nyt näille taidoille tulee käyttöä sen lisäksi, että olen muiden taitavien hallituksen jäsenien kanssa kehittämässä Suomen parasta markkinointialan yhteisöä.” – kommentoi Marika Siniaalto nimitystään.

Mitä MARKin hallitus tekee?

Vain muutos on pysyvää. Näin sanottiin jo antiikin Kreikassa ja näin sanotaan myös Suomessa ja markkinoinnin parissa herran vuonna 2020. Myös Markkinointiliitto uudistuu vinhaa vauhtia. Uudelle hallitukselle onkin annettu valtaisa ja vastuullinen tehtävä kehittää MARKin toimintaa niin, että se palvelee yhä paremmin alalla toimivia ja alalle haluavia yksilöitä.

Hallituksen toiminnan tueksi MARKin toiminnanjohtaja Sanna Laakkio järjesti syksyllä 2019 työpajoja, joissa ideoitiin tulevaisuuden markkinoinnin kompetensseja eli sitä, millaisia taitoja nyt ja tulevaisuudessa markkinoinnin tekijöillä pitää olla.

”Työpajoissa tehtiin mielenkiintoisia löydöksiä, joista itseäni ehdottomasti eniten koskettaa työyhteistötaidot ja markkinoinnin perusteiden syvällinen ymmärtäminen. Alalle tulevat nuoret tai kokemukseltaan tuoreet taitajat kaipaavat koulunpenkin jälkeen konkretiaa ja arjen markkinointityön oppeja. Mikäpä sen houkuttelevampaa kuin hyödyntää heidän kohdallaan MARKin tarjoamia tapahtumia ja koulutuksia – osana perehdytysprojektia.” – kertoo Siniaalto

Liity joukkoon!

Siniaalto haastaakin nyt kaikki alalla toimivat mukaan rakentamaan Suomen parasta ja mielenkiintoisinta markkinointialan yhteisöä. Joukossa on voimaa, eikä mukanaolo ole hinnallakaan pilattu. #makeyourmark

Jos MARK ei ole vielä sinulle tuttu ja toimit tai haluat toimia markkinoinnin parissa, kannattaa toimintaan tutustua pikaisesti. MARK tarjoaa nimittäin jäsenilleen todella mielenkiintoisia tapahtumia. Lue lisää täältä.