Blogit

Viisi sisältövinkkiä yrityksen YouTube-kanavalle

Minkälaista sisältöä YouTube-kanavalle pitäisi tehdä ja miten yrityksen sitä tulisi hyödyntää? Nappaa tästä viisi sisältövinkkiä YouTubeen!

Viisi sisältövinkkiä yrityksen YouTube-kanavalle

Tiesitkö, että YouTube on maailman toiseksi käytetyin hakukone verkossa heti Googlen jälkeen. YouTube-videot nousevat nykyään korkealle hakutuloksissa myös Googlen perinteisessä haussa. Ei siis ole ihme, että videoiden suosio on kasvanut viime vuosina hurjasti eikä suosiolle näy loppua.

Youtube-kanava on jo monella yrityksellä olemassa, mutta minkälaista sisältöä siellä kannattaisi olla ja miten sitä tulisi hyödyntää? Miten rakennat asiantuntijuuttasi videoiden avulla? Miten kohtaat kuluttajat eri ostoprosessin vaiheissa? Ohessa listattuna 5 sisältövinkkiä yrityksen Youtube-kanavalle.

1. Tutoriaalit ja vinkit

Kuluttajat etsivät verkosta ohjeita ja vinkkejä tuotteiden käyttöön joko ennen ostopäätöstä tai sen jälkeen. Tutoriaali- ja vinkkivideoiden avulla kuluttajaa voidaan innostaa käyttämään tuotetta tai madaltaa sen kokeilemiskynnystä. YouTuben avulla opit hoitamaan puutarhaa, soittamaan kitaraa, korjaamaan autoa – lähes mitä vain!

S-Pankki

Kekkilä

2. Asiakaspalvelu

Videoiden avulla yrityksellä on mahdollisuus siirtää osa asiakaspalveluun tulevista kysymyksistä YouTube-kanavalle. Elisan usein kysytyt kysymykset vastauksineen on toteutettu videoina, jotka on ladattu Youtube-kanavalle sekä yrityksen verkkosivustolle helposti löydettäväksi.

Elisa

3. Asiantuntijuuden kasvattaminen

Asiantuntijuutta rakennetaan usein pitkäjänteisesti esimerkiksi blogisisältöjen avulla, mutta videot saattavatkin olla se piste i:n päälle. Videot vahvistavat mielikuvaa palvelun tarjoajasta ja osaaminen tulee luontevasti esille.

Grapevine

4. Rekrytointi ja työnantajamielikuva

Rekrytointi-ilmoitusten ei tarvitse olla enää vain paperille muotoiltuja, vaan lisäfiilistä työnantajasta voi helposti tuoda esille videon avulla. Yksittäisten rekrytointi-ilmoituksien lisäksi kanavalla voi tuoda esille yleistä tunnelmaa sekä yrityksen toimitiloista että henkilöstöstä.

DNA Puhelinkeskus

5. Viihde

Viihdesisällöt ovat suosituimpia YouTubessa ja niiden parissa vietetään paljon aikaa. Oli kyse sitten mistä toimialasta tahansa, välillä on ihan mukava ottaa videoiden teko rennommin ja samalla tarjota asiakkaalle viihteellisempää sisältöä tuotteista, palveluista tai henkilöstöstä.

Blendtec

Jos mietit, miten ottaa kaikki hyöty irti yrityksenne YouTube-kanavasta, niin ota rohkeasti yhteyttä!