>>Katso täältä vuodelle 2018 päivitetyt Facebookin suositellut kuvakoot<<

Facebookin kuvakoot vuoteen 2017 päivitettynä – tässä lunttausapua kaikille Facebookin parissa työskenteleville!

Sosiaalisessa mediassa kaikki muuttuu koko ajan, myös suositeltavat Facebookin kuvakoot. Kokosimme yhteen viimeisimmät suositukset siitä, minkä kokoisia kuvia Facebookissa julkaistavissa sisällöissä sekä mainoksissa kannattaa käyttää.

 

Facebook-profiilin kuvakoot

  • Profiilikuva 180 x 180 px
  • Kansikuva 851 x 315 px (kansikuvan minimikoko 399 x 150 px)

Facebook-sivulla julkaistavan sisällön kuvakoot

  • Kuvapostaus: 1200 x 630 px
    Facebook suosittelee kuvapostausten kuvakooksi 1200 x 630 px, mutta meidän kokemuksemme mukaan myös 1200 x 1200 px sekä 1200 x 900 px kokoiset kuvat toimivat oikein hyvin. 1200 x 630 px on hyvä valinta silloin, jos aiot mainostaa kuvaasi Facebookin oikean laidan mainospaikalla. Tällöin mainoskuva ei katkea väärästä paikasta.
  • Linkkipostaus: 1200 x 627 px
    Linkkipostauksessa voi käyttää myös neliönmuotoista kuvaa, mutta suositeltu 1200 x 627 px näyttää käyttäjän uutissyötteessä paremmalta kuin pieni neliönmuotoinen kuva.
  • Slideshow / diaesitys: 1280 x 720 px
    Monesta eri kuvasta (3-10 kpl) koostuvassa slideshow-videossa kannattaa käyttää vain samankokoisia kuvia, joiden kuvasuhde on 16:9, 1:1 tai 3:2. Jos slideshow’ssa käytettävät kuvat ovat erikokoisia, kaikki kuvat leikkautuvat neliön muotoisiksi.

Facebook-tapahtumasivun kuvakoot

  • Tapahtuman kansikuva 1920 x 1080 px (kuvasuhde 16:9)
    Tapahtumakuva näkyy tapahtumasivulla 500 x 262 px kokoisena, joten kuvaan ei kannata laittaa liian pientä tekstiä. Teksti kannattaa asetella kuvan keskelle, jolloin se näkyy parhaiten.

Facebook-mainosten kuvakoot

Mainoskuvan koko riippuu mainoskampanjan tavoitteesta sekä siitä, missä mainospaikoilla mainos näkyy.

Huom! Karusellimainoksissa kuvakoko on aina 600 x 600 px mainoskampanjan tavoitteesta riippumatta.

Facebookin mainoskuvakoot 2017

Tekstin määrä kuvissa

Facebook suosii kuvia, joissa tekstiä on vähän (alle 20 %) tai ei ollenkaan. Voit lukea lisää tästä ja tarkistaa kuvasi mainossopivuuden Facebookin Kuvan tekstitarkistus -työkalusta.

Jos kuvassa on tekstiä, kannattaa se ladata Facebookiin PNG-tiedostomuodossa.

Oliko kirjoituksesta sinulle hyötyä?

Tilaa Grapevinen kuukausittainen uutiskirje, joka tarjoaa sinulle lisää konkreettisia vinkkejä, miten kehittää omaa digitaalista markkinointia.