Videoammattilaisten FOOM PRO -tapahtumassa puhunut tubettaja Casey Neistat tietää, mistä puhuu. Caseyn suosituimmat videot keräävät kymmeniä miljoonia katselukertoja ja tähdellä on yli seitsemän miljoonaa seuraajaa YouTubessa. Casey tekee videoita maailman tunnetuimmille brändeille kuten Nike ja Mercedes Benz, ja yritykset ympäri maailmaa kilpailevat siitä, ketkä pääsevät työskentelemään tähden kanssa seuraavaksi.

Caseyn sisältö inspiroi ja luo konkreettista muutosta. Hän on mielipidevaikuttaja, joka pystyy luomaan ilmiöitä ympäri maailmaa. Mitä opittavaa yrityksillä olisi tämän päivän YouTube-supertähdeltä?

Äänesi on tapa erottautua kilpailijoista

Olitpa sitten aloitteleva start up -yritys tai jo pitkään ikään päässyt brändi, oman äänen luominen on nykyään tärkeämpää kuin koskaan. Yrityksen tone of voice eli äänensävy erottaa yrityksen kilpailijoistaan ja luo pohjan kaikelle viestinnälle. Mitkä arvot ovat kohderyhmillesi tärkeitä ja miten ne kaikuvat kaikessa tekemisessä? Miten erotutte informaatiotulvasta? Äänensävy ei synny itsestään, vaan vaatii selkeän suunnitelman ja pitkäjänteistä tekemistä. Jos homma tuntuu hankalalta, voit poimia lisää vinkkejä tone of voicen luomiseen tästä.

Ole rohkeampi kuin kilpailijasi

Maailman menestyneimmät yritykset ovat rohkeita. Casey kertoi puheessaan esimerkin Nikelle tekemästään videosta, jossa hän matkusti ympäri maailmaa kuvaten materiaalia kaverinsa kanssa. Edes Casey itse ei tiennyt, miltä lopputulos tulee näyttämään, mutta Nike luotti tähden näkemykseen. Lopputuloksena syntyi yksi Niken kaikkien aikojen katsotuimmista videoista Make It Count.

Jos yrität tehdä samaa, mitä muut tekevät, kuljet aina askeleen jäljessä.

Rohkeat yritykset tekevät asioita ensimmäisenä, ottavat kantaa ja ovat kiinnostavia. Kiinnostavat yritykset menestyvät.

Kääri hihat

Viisas sanonta kuuluu: ”Tehty on parempi kuin täydellinen”. Jos haluat olla eturintamassa menestyjien joukossa, sinulla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin lähteä tekemään. Tee suunnitelma ja aloita tänään. Kokeile ja testaa uutta sovellusta, josta vain teinit ovat tohkeissaan tai aloita vaikkapa yhteistyö tunnetun vaikuttajan kanssa. Tärkeintä on, että aloitat. Kokeilemisen jälkeen on helpompi lähteä kehittämään ketterästi ja ennen kuin huomaatkaan saatat olla se yritys, josta pöhistään. Jos alkoi jännittää, ota yhteyttä.

Casey kertoi tehneensä viisi vuotta erilaisia YouTube-videoita ennen kuin iPod’s Dirty Secret -video toi hänelle koko maailman huomion. Oikotietä menestykseen ei ole.

Katso myös: YouTube yrityksille -pienryhmäkoulutus