Marika Siniaalto
perustaja & hallituksen puheenjohtaja, digitaalisen markkinoinnin asiantuntija
+358 45 674 4768
marika.siniaalto@grapevine.fi
Tärkeimmät sosiaalisen median trendit vuodelle 2024.
Brändit kamppailevat ymmärtääkseen, miten vastuullisuus liiketoiminnassa hyödyntää paitsi paremman tulevaisuuden rakentajana, myös kannattavuutta parantavana tekijänä.
Kysyimme webinaarimme osallistujilta pari napakkaa kysymystä, ja vastaukset antavat hyvän kuvan siitä, mihin suuntaan markkinoinnin tuulet puhaltavat.
Metan äskettäin julkistama maksullinen versio on herättänyt keskustelua markkinoijien ja brändien edustajien keskuudessa.
Maailmassa, jossa digitaalisen sisällön määrä paisuu jatkuvasti, on aika pysähtyä miettimään, mikä on sisällön todellinen ympäristökuorma.
Vastuullisuus ei ole erottuvuustekijä, se on välttämätön osa liiketoimintaa.
Asiakkaaksi ryhtyminen on matka. Ostopäätös vaatii taustalleen useamman stepin, joiden avulla potentiaalisesta asiakkaasta tulee ostava asiakas. Tätä matkaa kuvataan tyypillisesti sanoilla ostopolku tai asiakaspolku. Mutta miten rakennetaan tuloksellinen asiakaspolku digikanavissa?
Kohderyhmä-käsitteen pitäisi kuulua jokaisen markkinointia tekevän ammattilaisen perussanavarastoon, mutta mitä eroa ostopersoonalla on kohderyhmään verrattuna?
Muun muassa mikrovaikuttajat nousevat arvoonsa, koska kuluttajat luottavat brändejä mieluummin uskottaviin somevaikuttajiin ja vertaisiinsa, kirjoittaa Marika Siniaalto.
Sosiaalisessa mediassa painotetaan liian usein taktista puolta. Se ei ole kuitenkaan viisasta, kirjoittaa Marika Siniaalto.
As our operations and the company grow, we need to focus even more strongly on development.
Job satisfaction as a building block of motivation.
Jatkuva viihtyvyystyö on ollut toimintamme kulmakivenä jo pitkään. Ehkä juuri siksi saimme Great Place to Work -sertifikaatin kirkkain värein jo ensimmäisellä auditointikierroksella.
Brändien pitäisi panostaa sosiaalisen median ylläpitoon ja yhteisöstä huolehtimiseen, kirjoittaa Marika Siniaalto.
When digital meeting points are managed well on a country, channel and time basis, the resulting visible good customer experiences will work to strengthen the brand and help develop it.
Sosiaalisessa mediassa lokaali ote ja natiivi kielen hallinta korostuu. Jos somesisältöjä ja -mainoksia vain sokeasti käännetään, jää viestin vaikuttavuus parhaimmillaankin kehnolle tasolle.
Yrityksesi menettää melkoisesti kauppaa, jos et suunnittele ja toteuta asiakaskokemustasi monikanavaisesti. Kilpailukykyinen digiajan brändi varmistaa, että tulee löydetyksi ja erottuu massasta.
Näinä aikoina monet yritykset ovat uuden tilanteen äärellä. Työyhteisöt ovat jo siirtyneet etätyöskentelyyn ja koronaviruksen leviämisen hillitsemiseksi aikaa vietetään nyt kotona perheen kesken.
Miten aika kuluukaan aina astronomisella vauhdilla, kun on kivaa tai on yrittäjä – tai parhaassa tapauksessa molempia. Havainto laittoi minut istumaan alas ja miettimään kulunutta vuosikymmentä yrittäjälle melko epätyypillisten onnistumislasien läpi.
Toimistomme seinällä on komeillut useampia arvotauluja jo pidemmän aikaa. Yksi niistä on nähtävissä tuossa yllä. Taulun sanoma voi kuulostaa siirappiselta ja oikeastaan vähän naiiviltakin, sillä eihän kukaan voi tehdä töitä vain kivojen ihmisten kanssa. Vai voiko?
Toisinaan ilo sammuu asiakkaan silmistä saman tien, kun edes mainitsen sanan strategia. Eräskin pyysi, että voitaisiinko digistrategia-työpaja nimetä joksikin muuksi, kun porukan mielestä ei muuta tehdäkään kuin istutaan erilaisissa strategiapajoissa. Älä kuitenkaan vielä luovuta! Lukaise tämä juttu loppuun, niin tiedät, miksi strategia on tarpeen myös sisältöön ja digikanaviin.
Joukkopako Facesta: lähes 300 000 suomalaista on jättänyt Facebookin huhtikuun 2018 jälkeen. Onko tämä totta? Ja jos on, pitäisikö markkinoijien lopetella Facebook-toimintonsa pikaisesti?
Grapevinen perustaja ja toimitusjohtaja Marika Siniaalto opastaa sinut digimarkkinoinnin ja mediabudjetoinnin maailmaan. Videolta selviää muun muassa, miten mainosten hinta määräytyy ja miten arvioit mainonnan kokonaisbudjetin.
Toimistojen välinen sota on joskus lähes veristä taistelua siitä samasta kakkupalasta. Isomman laskutuksen toivossa luvataan kuu taivaalta ja poljetaan samalla kollegatoimiston asiantuntijat virtuaaliseen maanrakoon. Totuus kuitenkin on, että kaikille riittää kakkua eikä kukaan voi olla hyvä aivan kaikessa. Entäpä, jos asetettaisiinkin asiakas keskiöön?
Kun joku juttu on muodikas, kaikki osaavat yhtäkkiä tehdä sitä. Mutta eihän se näin voi mennä. On päivän selvää, ettei yksikään toimija voi osata kaikkea. Väittää toki voi, mutta käytäntö kertoo toista.
Kun eilen illalla kuuntelin vastaajaani jätetyn ääniviestin, päivä ja oikeastaan pidempikin aikaikkuna oli pelastettu. Sain nimittäin kuulla, että mahtava tiimimme on valittu Vuoden Toimisto 2018 finalistiksi.
On aivan tavallista, että tiimin sisällä ja varsinkin tiimien välillä on suuria taitoeroja, kun puhutaan digitaalisesta markkinoinnista ja sosiaalisesta mediasta.
Meidän tuote/palvelu on niin kertakaikkisen ainutlaatuinen, ettei kukaan muu osaa tuottaa siitä uskottavaa sisältöä. Mutta onko markkinoinnin ulkoistaminen sittenkään niin vaikeaa? Kumotaanpa muutama myytti.