Näinä aikoina monet yritykset ovat uuden tilanteen äärellä. Työyhteisöt ovat jo siirtyneet etätyöskentelyyn ja koronaviruksen leviämisen hillitsemiseksi aikaa vietetään nyt kotona perheen kesken. Tyhjentyneet kalenterit ja peruuntuneet menot tarkoittavat sitä, että digitaalisissa medioissa vietetty aika tulee kasvamaan entisestään.

Yhteisten kokemusten rakentamisen tärkeys korostuu

Meillä ihmisillä on luontainen tarve yhteisöllisyyteen, ja kollektiivisia kokemuksia haetaankin nyt entistä vahvemmin digin rajapinnoilta. Poikkeusaikoina on erityisen tärkeää, että brändit ovat läsnä siellä missä ihmiset viettävät aikaansa ja elävät kuluttajien elämäntilanteen mukana. Tätä brändin rakentaminen toisaalta on myös normaaleissa olosuhteissa – vain viestin painotukset muuttuvat.

Tuota lisäarvoa kohderyhmälle kriisin keskelläkin

Myös kaupankäynti on murroksessa. On oletettavaa, että sisältöjen ja palveluiden kuluttaminen verkossa lisääntyy. Ostokset pyritään hoitamaan omalta kotisohvalta, ja hankintojen tarpeellisuutta mietitään enemmän. Näissä tilanteissa digitaalisten ja asiakkaalle lisäarvoa tuottavien sisältöjen merkitys korostuu. Vaikeina aikoina markkinoinnissa pelataan mielikuvilla ja ideoilla – täydellinen erottautumisen mahdollisuus brändeille.

Juuri nyt brändien kannattaa kiinnittää huomio itsestä puhumisen sijaan kohderyhmälle todellista lisäarvoa tuovien sisältöjen tuottamiseen. Me Grapevinella seuraamme tiiviisti alan muutoksia kriisin keskelläkin ja osaamme auttaa. Digimarkkinoinnin kumppanina haluamme olla asiakkaidemme tukena, ja kääntää osaamisellamme vaikeat tilanteet voitoiksenne.

Grapevine elää mukana tilanteessa

Hallituksen antaman ohjeistuksen mukaisesti jatkamme etätyöskentelyä ainakin 13.5. saakka. Tänä aikana olemme normaalisti tavoitettavissa sähköpostitse ja puhelimitse sekä asiakkaillemme luonnollisesti projektityökalujemme kautta. Toimintamme jatkuu ennallaan ja hommat hoituvat kuten ennenkin. Työkalumme ja prosessimme on suunniteltu tukemaan mahdollisimman tehokasta etätyötä, joten myös asiakastapaamiset ja koulutukset toteutetaan sovitusti. Olethan yhteydessä, mikäli työskentelytavoistamme herää kysymyksiä.

Marika Siniaalto
toimitusjohtaja, digitaalisen markkinoinnin asiantuntija
+358 45 674 4768
marika.siniaalto@grapevine.fi