Ostajapersoonat markkinointiviestinnän työkaluna
Mikä on ostajapersoona, mihin niitä tarvitaan ja miten niitä rakennetaan? Huolella määritelty ostajapersoona on markkinoinnin suunnittelun ja kohdentamisen tehokas työkalu.
Mikä on ostajapersoona, mihin niitä tarvitaan ja miten niitä rakennetaan? Huolella määritelty ostajapersoona on markkinoinnin suunnittelun ja kohdentamisen tehokas työkalu.
Mistä lähteä liikkeelle, kun halutaan saada yrityksen digitaalinen markkinointi ja sosiaalinen media kuntoon? Tämä on kysymys, jonka kuulen lähes päivittäin potentiaalisten asiakkaiden, yhteistyökumppaneiden ja koulutettavien suusta sekä satunnaisissa kohtaamisissa.
Toisinaan ilo sammuu asiakkaan silmistä saman tien, kun edes mainitsen sanan strategia. Eräskin pyysi, että voitaisiinko digistrategia-työpaja nimetä joksikin muuksi, kun porukan mielestä ei muuta tehdäkään kuin istutaan erilaisissa strategiapajoissa. Älä kuitenkaan vielä luovuta! Lukaise tämä juttu loppuun, niin tiedät, miksi strategia on tarpeen myös sisältöön ja digikanaviin.
Sosiaalisen median johtamisessa kannattaa ottaa mallia ammattikeittiöstä, jossa pääkokki varmistaa, että kaikki keittiöstä ulos menevät annokset näyttävät siltä miltä pitääkin.
Kustannustehokkaan some-markkinoinnin mantra alkaa olla valtavirtaa, mutta monella on silti yhä hakusessa, miten oikesti olla tuloksellinen tällä yhä tukkoisemmalla markkinapaikalla.