Paulig

Valokeilassa Pauligin vastuullisuustyö – ihmiset kahvin takana

Aihealue: Brändin rakentaminen, Kampanjat, Sosiaalinen media, Video- ja kuvatuotanto

Pauligin brändilupaus For a life full of flavour kuvastaa heidän tapaa toimia; siihen sisältyy vastuu niin ihmisten kuin ympäristönkin hyvinvoinnista. Paulig pyrkii systemaattisesti pienentämään arvoketjunsa ilmastovaikutuksia, ja inspiroi kuluttajia vastuullisten valintojen tekemiseen Pauligin tunnettujen brändien kautta.

Vastuullisuustyö näkyväksi

People Behind the Coffee -kampanjan tavoitteena oli tuoda kuluttajien tietoon entistä paremmin Pauligin kahvin vastuullisuustyön erilaisia puolia.

Onnistuneen kampanjan takaamiseksi tärkeintä oli rakentaa helposti ymmärrettävät avainviestit ja visualisoida ne mielenkiintoiseen muotoon. Videoilla Pauligin arvostetut asiantuntijat kertovat omasta työstään kahvin parissa sekä ihmisistä, jotka osallistuvat kahvin valmistukseen, aina pavusta kuppiin asti.

Kampanjan taktisempina tavoitteina oli liikenteen ohjaus Pauligin kotisivuille ja näyttökertojen kerääminen tuotetuille videoille. Näiden avulla haluttiin rakentaa positiivista brändimielikuvaa ja pitää Paulig visusti kuluttajien top-of-mindissä.

“Yhteistyö Grapevinen kanssa oli helppoa ja sujuvaa. Hyvä suunnittelu oli avain kampanjan onnistumiseen, ja olimmekin kokonaisuuteen todella tyytyväisiä.

Järjestetty kuvauspäivä sujui iloisissa merkeissä. Asiantuntijamme olivat innokkaita osallistumaan videoihin, joissa he saivat tilaisuuden jakaa tietoa vastuullisuustavoitteidemme edistämisestä.

Vastuullisuus on meille sydämen asia, joten oli innostavaa nähdä aito kiinnostus, jota vastuullisuustyömme herättää. Aiomme jatkaa systemaattista vastuullisuusviestintää, hyödyntäen monikanavaista lähestymistapaa.

– Pirjo Hästbacka, Viestintäpäällikkö, Paulig

Laadukas kokonaistoteutus Grapevinelta

Syksyllä 2023 Grapevinen asiantuntijat lähtivät yhdessä Pauligin viestinnän ja kahvin ammattilaisten kanssa suunnittelemaan monikanavaista sosiaalisen median kampanjaa, jonka ytimessä oli People Behind the Coffee -videosarjan tuotanto.

Videoprojekti käynnistettiin sopimalla kuvauspäivät ja tekemällä esihaastattelut Pauligin asiantuntijoille taustoittamaan videoiden käsikirjoituksia. Tämän jälleen jokaiselle videolle laadittiin yhdessä oma käsikirjoitus. Kaksi päivää kestäneet videokuvaukset toteutettiin Vuosaaressa, Pauligin hiilineutraaliksi sertifioidulla paahtimolla.

Videotuotannon ohella Grapevinen sisältötiimi loihti videoille informatiiviset copytekstit mielenkiintoisella kulmalla. Sisältöjen ympärille suunniteltiin monipuolinen somekampanja, jonka kanaviksi valikoituivat Instagram, Instagram Stories sekä Linkedin – Paulig on näissä kanavissa muutoinkin aktiivinen brändin, yhteisön sekä työnantajabrändin rakentamisessa.

Grapevine on Pauligin konserniviestinnän ja -markkinoinnin kumppani digitaalisissa kanavissa. Grapevine huolehtii muun muassa jatkuvasta brändimainonnasta, mainonnan optimoinnista, yhteisömanageroinnista, tulosten analysoinnista ja raportoinnista sekä kampanjoiden sisältöstrategioista ja sisällöntuotannosta.

Hyvä suunnittelu tuo erinomaisia tuloksia

Pauligin People Behind the Coffee -videosarja sai erittäin lämpimän vastaanoton kohdeyleisöltään. Monikanavainen, tarkkaan rakennettu ja kohdennettu kampanjakokonaisuus toi paljon näkyvyyttä sekä loistavia tuloksia.

Kolmen viikon kampanjan aikana mainokset keräsivät lähes miljoona näyttökertaa ja Pauligin kotisivuille klikattiin mainoksista innokkaasti.

Laadukkaat videot sitouttivat yleisöä ahkerasti ja niitä katseltiin poikkeuksellisen pitkiä aikoja. Kampanjan sitoutumisaste oli keskimääräistä parempi ja sitoutumiset olivat laadukkaita – tämä osoittaa, että videotuotannossa sekä kampanjan suunnittelussa ja toteutuksessa onnistuttiin erinomaisesti.