Carnilove
Dataohjattua verkkokauppamainontaa: ROAS + 63 % ja somen kautta tullut myynti + 29 %
Aihealue: Dataohjattu markkinointi, Sisällöntuotanto, Sosiaalinen media, Video- ja kuvatuotanto, Jatkuva kumppanuus
Carnilove on VAFO Groupin omistama lemmikkien ruokabrändi. VAFO Group on yksi Euroopan johtavista premium-lemmikkiruoan ja -tarvikkeiden valmistajista.
Taktinen mainonta osana brändin rakennusta
Pitkäaikainen kumppanuutemme VAFO Groupin kanssa sai uuden vaihteen silmään, kun yhteistyömme laajeni kattamaan myös Carnilove Suomen verkkokaupan mainonnan sosiaalisen median kanavissa. Grapevine on toiminut Carniloven digitaalisen markkinoinnin kumppanina vuodesta 2020 alkaen ja tänä päivänä yhteistyömme kattaa kaikki pohjoismaat. Kun Carnilovelle lanseerattiin oma verkkokauppa Suomessa marraskuussa 2022, oli tämä luonnollinen paikka laajentaa yhteistyötämme brändimarkkinoinnista myös taktisempaan suuntaan.
“Tarvitsimme nuoren verkkokauppamme mainontaan ulkoista apua, joka osaa huomioida sekä brändin että verkkokaupan tarpeet. Yhteistyö Grapevinen kanssa on sujunut hienosti. Tiimi on asiantunteva, suunnitelmallinen ja toimeen tarttuva”
– Katri Snellman, eCommerce Specialist, Prima Pet Premium Oy
Jatkuva dataan perustuva tekeminen näkyy tuloksissa
Grapevine aloitti Carniloven verkkokauppamainonnan sosiaalisen median kumppanina tammikuussa 2024 ja tulokset ovat olleet erinomaisia. Esimerkiksi sosiaalisen median ROAS (mainontakulujen tuotto) kasvoi yli 63 % vuoden 2024 ensimmäisellä puolivuosikkaalla verrattuna edellisvuoden vastaavaan ajanjaksoon. Myös sosiaalisen median kautta tullut myynti kasvoi 29 % vastaavalla ajanjaksolla. Grapevinen asiantuntijat optimoivat mainontaa jatkuvasti parhaiden tuloksien saamiseksi.
Carniloven jatkuvalla brändimarkkinoinnilla on taktisemman mainonnan ohella myös merkittävä vaikutus verkkokaupan tuloksellisuuteen: brändin rakentaminen auttaa luomaan tunnistettavan identiteetin ja kasvattaa asiakkaiden luottamusta. Kun brändi on tunnettu ja arvostettu, antaa se asiakkaille varmuutta tehdä ostos verkkokaupassa, jossa he eivät voi fyysisesti nähdä tai koskettaa tuotteita ennen ostopäätöstä.