Dansukker

Vahva brändi vaatii rinnalleen jatkuvia panostuksia

Aihealue: Jatkuva kumppanuus, Sosiaalinen media, Kuva- ja videotuotanto, Luova konseptointi

Dansukker on sokerituotteiden johtava tuotemerkki Pohjoismaissa ja Baltiassa ja se tarjoaa suomalaisille kotikokeille maailman ainoan 100 % kotimaisen Taloussokerin. Uniikki kilpailuetu ei kuitenkaan takaa vahvalle asemalle pysyvyyttä, sillä kilpailu kategoriassa kiristyy alati. Lisäksi viime vuosien hyvinvointitrendi on ruokkinut sokerikriittistä asenneilmapiiriä: kohtuuden sijaan osa kuluttajista haluaa välttää sokerin käyttöä täysin.

Vuonna 2010 Dansukker kaipasi somepresenssinsä kehittämiseen kumppania, jonka kanssa toimia yhtenä tiiminä, tiiviissä yhteistyössä. Jo tuolloin alkanut kumppanuus Grapevinen kanssa – ja yhteinen sitoutuminen rakennetun yhteisön palvelemiseen – kantaa hedelmää kuukaudesta toiseen.

Yhteistyön tavoitteena on Dansukker Taloussokerin markkinaosuuden puolustaminen sekä erikoissokereiden tunnettuuden ja myynnin kasvattaminen.

Vuorovaikutus sisällöntuotannon tukena

Tavoitteet on saavutettu huolehtimalla sisällön erottuvuudesta, aktivoimalla yleisöä kiinnostavalla sisällöllä ja kohtuutta korostavilla ydinviesteillä sekä tietoa jakamalla ja aktiivisella community management -työllä.

Dansukkerin sisältöteemat ja sisällön mainontaratkaisut on johdettu paitsi näistä lähtökohdista ja brändin vahvuuksista, myös kohderyhmän ja heidän arkisten haasteidensa tuntemisesta. On tunnistettu, mikä saa suomalaiset leipomaan ja kokkaamaan: siinä, missä toiset leipovat vaaliakseen perinteitä, jotkut haluavat hemmotella läheisiään. Joillekin taas ruoanlaitto on itseilmaisun kanava – ja monia tietenkin inspiroi halu herkutella!

AITOJA KOHTAAMISIA
HERKKUSUIDEN KESKEN
#ihanitsetehty

Dansukkerin somekanavat ovat itse tekijöiden virtuaalinen kohtaamispaikka. Yksi Suomen suurimpia yhteisöjä Facebookissa on sitonut Dansukkerin kohdeyleisöön ennätyksellisen tuloksellisesti ja kustannustehokkaasti. Myös Instagram-tili on kerännyt tunnollisen seuraajakunnan, joka sitoutuu Dansukkerin sisältöihin aktiivisesti ja tuottaa sisältöä brändin aihetunnisteilla päivittäin.

Dansukkerin somekanavat ovat aktiivisen ja sitoutuneen yhteisön kohtaamispaikka. Brändin aihetunniste #ihanitsetehty merkitään joka päivä kymmeniin, herkullisiin Instagram-kuviin. Brändin Facebook-julkaisujen kommenttikentissä keskustellaan, kysellään, fiilistellään herkkuja sekä jaetaan ideoita ja reseptejä.

“Tulosta syntyy mukavalla meiningillä: Parasta Grapevinessa on ehdottomasti taitava porukka, suunnitelmallisuus, ketteryys sekä positiivinen ote asioihin. Grapevinen väki ei jää hyvien tulosten myötä makaamaan laakereillaan, vaan he uskaltavat haastaa ja ideoivat jatkuvasti uutta.”

Inari Kettula, markkinointipäällikkö, Suomen Sokeri Oy