Suomalaisen Työn Liitto on myöntänyt Grapevinelle Avainlippu-tunnuksen osoituksena Suomessa tuotetulle ja Suomessa työllistävälle palvelulle.

Avainlippu-tunnuksen myöntämisen tärkeimpänä kriteerinä on, että palvelun on oltava tuotettu Suomessa. Lisäksi suomalaisten kustannusten osuus eli kotimaisuusasteen on oltava vähintään 50 prosenttia.

Suomalaisen Työn Liiton tutkimuksen mukaan kotimaisen palvelun hankinta koetaan yhteiskunnallisena vaikuttamisena ja vastuullisena arvovalintana, joka edesauttaa suomalaista kilpailukykyä ja hyvinvointia. Lähes kaikkien yrityspäättäjien ja kuluttajien tuntemaan alkuperämerkkiin yhdistetään myös positiivisia mielikuvia luotettavuudesta ja työllistävyydestä.

Suomalaisen yrittäjyyden arvostaminen osana identiteettiä

Suomalaisen työn ja yrittäjyyden suosiminen on ollut osa Grapevinen arvomaailmaa koko sen 11-vuotisen historian ajan. Grapevinella vastuullisuus näkyy jokapäiväisessä arjessa pieninä tekoina lävistäen yrityksen kaikki osa-alueet aina läpinäkyvästä ja suoraselkäisestä rekrytoinnista asiakashankintaan.

– Käytämme monia suomalaisia yhteistyökumppaneita ja pienyrittäjiä, kuten valokuvaajia, suunnittelijoita ja tuotantoyhtiöitä palvellaksemme asiakkaitamme mahdollisimman monipuolisesti ja kattavasti. Oman toimintamme keskiössä on läpinäkyvyys ja luottamus eri tiimien kesken, siksi odotamme näitä ominaisuuksia myös alihankkijoiltamme. Perehdymme myös kumppaniemme toimintaan, jotta voimme varmistaa vastuullisen toiminnan läpi palveluketjun, kertoo Grapevinen kehitysjohtaja Jussi Saunamäki.

– Tavoitteenamme on luoda paitsi kestävää liiketoimintaa, mutta myös hyvää ympärillemme toimimalla vastuullisesti. Pyrimme aina katsomaan asioita pitkäjänteisesti isommassa kuvassa, Saunamäki kuvailee.

Grapevine on saamastaan tunnustuksesta otettu ja kantaa lippua suurella ylpeydellä.