Uutiset

Uusi luku Grapevinen tarinassa

Grapevine vahvistaa omistajuuttaan ja johtajuuttaan siirtämällä pääomistajuuden yhtiön päivittäiseen johtoon.

Uusi luku Grapevinen tarinassa

Kun perustin Grapevinen lähes kuusitoista vuotta sitten, tavoitteenani oli rakentaa yritys, jossa yhdistyvät merkityksellisyys, rohkeus ja järkevä tapa tehdä markkinointia. Vuosiin on mahtunut valtavasti oivalluksia, kohtaamisia ja hetkiä, jotka ovat muovanneet Grapevinesta sen, mikä se tänään on – ja olen kiitollinen jokaisesta ihmisestä, joka on ollut tällä matkalla mukana.

Vuonna 2021 oli edessä ensimmäinen isompi siirtymävaihe, kun luovutin toimitusjohtajan tehtävän Terolle ja astuin itse enemmän taustalle. Tarkoitukseni oli vapauttaa pitkän työrupeaman jälkeen aikaani muille projekteille ja hallitustehtäviin, joista olen ollut aina erityisen kiinnostunut. Muutos osoittautui oikeaksi sekä yrityksen että henkilökohtaisen kehitykseni kannalta.

Viime vuosina oma työpanokseni on alkanut kuin itsestään siirtyä Grapevinen arjesta yritysvastuukonsultoinnin sekä vastuullisuusmarkkinoinnin puolelle. Kun työni painopiste muuttui tarpeeksi, oli myös omistajuuden aika seurata mukana. Olenkin myynyt suurimman osan omistuksestani, ja Grapevinen pääomistajaksi on siirtynyt toimitusjohtajamme Tero Heittola. Samalla pitkään Grapevinessa asiantuntijana ja partnerina toiminut Jussi Saunamäki kasvatti omaa omistusosuuttaan. Jään itse edelleen yrityksen omistajaksi pienellä osuudella ja seuraan Grapevinen matkaa nyt siis vielä vähän enemmän taustalta.

Grapevinen toiminnassa muutos näkyy ennen kaikkea siinä, että omistus ja päätöksenteko ovat nyt vahvemmin siellä, missä yritystä johdetaan ja kehitetään päivittäin. Tiimi, arvot ja tekemisen tapa pysyvät ennallaan, mutta yrityksellä on nyt vahvempi rakenne jatkaa eteenpäin.

Haluan kiittää kaikkia asiakkaita, kumppaneita ja kollegoita luottamuksesta, yhteistyöstä ja yhteisestä matkasta. On ollut etuoikeus saada luoda ja kasvattaa tätä yritystä teidän kanssanne.

“Perustin Grapevinen intohimosta tehdä markkinointia toisin. Nyt saan seurata, mitä kaikkea seuraavassa luvussa tapahtuu – vähän kauempaa, mutta edelleen sydän mukana.”

Yhteistyöterveisin,
Marika

Marika Siniaalto

Marika Siniaalto

vastuullisuusviestinnän ja -markkinoinnin asiantuntija, osakas

Kirjoittajan artikkelit ->