Miksi some-mainonta kannattaa? 5 hyvää syytä

05.06.2017|

Some-mainonta – 5 syytä mainontaan somessa

Some-mainonta jakaa mielipiteitä. Moni vielä pyristelee sitä ajatusta vastaan, että mainostajan Graalin malja löytyisi nykyään sosiaalisen median syövereistä. Markkinointi ylipäätään tuntuu vasta alkavan saamaan jalansijaa aidosti liiketoimintaan vaikuttavana sijoituksena pelkän turhan kulun sijaan. (Some)alustoja vierastetaan vielä niin henkilökohtaisesti kuin kulmahuoneissa, mutta aivan turhaan!

Some on leikkikenttä, jonka mahdollisuudet mainostajalle ovat miltei rajattomat.

 

5 syytä mainostaa somessa

1. Kohdentaminen
Voit määritellä, kenelle, missä ja milloin mainoksesi näkyvät. Somessa mainoksesi ei päädy yksin tienvarteen pulujen vessaksi, eikä kuivikkeeksi kaninhäkkiin.

2. Ketterä optimointi
Mainosten sisältöä voidaan muokata kampanjan aikana saadun datan mukaan. Älä siis turhaan jätä mainosta yksin internetin kylmään maailmaan ❤️ Saat tietoa jo kampanjan aikana -> voit reagoida -> saat parempia tuloksia.

3. Mittaaminen
Mies/nainen, ikä, klikkasi/näki, konvertoitui… Mainoksista saatavan tiedon määrä on älytön, erityisesti kun toimimme aikamme datajättiläisen, Facebookin parissa.

Tärkein ohje kaikkeen: testaa, mittaa, opi, toista.

4. Testaaminen
Voit huoletta kokeilla, inspiroitua ja leikitellä. Ei tarvitse luottaa vain oletuksiin, kun käytössä on mainosalusta, jolta tietoa kertyy nopeasti. Kokeile siis rohkeasti!

5. Edullisuus
Some-mainonta on naurettavan halpaa, jos sen tekee oikein.

Jos haluat tehdä tuloksellista mainontaa somessa, älä lähde soitellen sotaan, vaan perehdy ensin. Jos resurssit eivät riitä itsetekemiseen, ota rohkeasti yhteyttä. Ei meidän onneksi yksin tarvitse täällä olla.

Kirjoittaja:

Sukella kanssamme sosiaalisen median, markkinoinnin ja modernin liiketoiminnan uutisiin ja ilmiöihin! Grapevinen blogista löydät näkemyksiämme aiheesta, toimistomme kuulumisia sekä ennen kaikkea konkreettisia vinkkejä, miten yritykset voivat kehittää omaa (digi)markkinointiaan.