Santa Maria

Suomalaisten maustekaappien uudestisyntyminen!

Aihealueet: Jatkuva kumppanuus, Sosiaalinen media, Kuva- ja videotuotanto

Santa Maria on pohjoismaiden johtava maustebrändi ja Suomen markkinajohtaja Tex Mex -kategorian tuotteissa. Etenkin Tex Mex -kategoriassa kilpailutilanne kiristyy jatkuvasti; pelkästään vuoden 2022 aikana markkinalle tuli sekä uusia toimijoita että lukuisia uusia tuotteita.

Santa Marian tuotekategoriat ovat keskenään erilaisissa markkinavaiheissa, mutta kunkin brändin keskeisiä tavoitteita ovat ostouseuden kasvattaminen, suomalaisten maustekaappien valikoiman laajentaminen ja kokeilukynnyksen madaltaminen. Santa Marian halutaan olevan ihmisläheinen ja kannustavan uuden kokeiluun rohkeasti.

Räiskyvät visuaaliset toteutukset herättävät brändin henkiin

Elintarvikemarkkinoilla pahin kilpailija on usein kirjaimellisesti senttimetrien päässä: samalla kaupan hyllyllä, kuluttajan pienen käden liikkeen päässä. Siksi tuomme esiin tuotepakkauksia lukuisilla, luontevilla tavoilla; varmistaaksemme, että sisällön luomat positiiviset tunteet yhdistyvät juuri Santa Marian brändiin. 

Brändin ytimessä ovat räiskyvät, autenttiset ja ilostuttavat makuelämykset – ja se, että niiden luomiseen ei tarvita kokonaista viikonloppua tai lukuisia vaikeasti hankittavia aineksia. Siksi myös rikastetut visuaaliset toteutukset ovat keskiössä yleisön mielenkiinnon herättämisessä. 

Sisältömarkkinoinnin tärkein työkalu on sisältöteemat. Sisältöteemaan on sisäänkoodattu niin brändin tavoitteet kuin ostajapersoonan tarpeet ja arkiset ongelmat. Sisältöteemoitusta seuraamalla jatkuva on-going-sisältö pysyy tavoitteiden mukaisena sekä pitää kohderyhmän keskiössä. Esittelemällä mausteiden varianssia ja kertomalla niiden käyttötarkoituksista; kun kuluttaja tietää useamman tavan hyödyntää uutta purkkia, kynnys sen ostamiseen madaltuu.

Jatkuva vuorovaikutus kannustaa kohti kokeilukulttuuria

Santa Marian somepresenssi on aitoa, helposti lähestyttävää ja tuloksellista!

Sisältöjen laatu ja tavoittavuus näkyy luontevana dialogina, jota brändi käy yhdessä intohimoisten kotikokkien kanssa. Santa Marian kanavissa käytävän keskustelun ja kommentoinnin määrä on moninkertaistunut Grapevine-yhteistyön alettua, mikä on tulosta johdonmukaisesta ja tavoitteellisesta yleisön saavuttamisesta ja sitouttamisesta. 

Keskustelu yleisön kanssa on liki poikkeuksetta positiivissävytteistä. Julkaisuissa ja inboxissa käydään aktiivista, päivittäistä keskustelua ruoasta, tuotteista, resepteistä ja kokkaamisesta. Santa Maria osallistuu keskusteluun aktiivisesti: makuja fiilistellään yhdessä, ideoita ja neuvoja jaetaan ja kotikokkeja tsempataan.