Kekkilä

Kekkilä innostaa ja inspiroi somessa

Aihealue: Dataohjattu markkinointi, Sosiaalinen media, Sisällöntuotanto, Video- ja kuvatuotanto

Tänä vuonna 100 vuotta täyttävä Kekkilä on yksi Suomen tunnetuimpia brändejä. Laadukkaat ja vastuulliset multa- ja lannoitetuotteet ovat Kekkilän toiminnan kulmakivi. Niiden avulla Kekkilä haluaa auttaa niin aloittelevia kuin jo kokeneita konkareita onnistumaan sekä kannustaa nauttimaan kasvattamisen ilosta. Kekkilän valikoimaan kuuluu myös muita tuoteryhmiä, kuten viherkalusteet, katteet, kompostorit sekä kuivikekäymälät.

Uudelle kohderyhmälle innostavaa ja inspiroivaa sisältöä

Vuodelle 2023 Kekkilän tavoitteena oli tavoittaa ja konvertoida Kekkilän brändin tuntevia, mutta ei vielä Kekkilän tuotteita käyttäviä kohderyhmiä. Konkreettisena tavoitteena oli rakentaa bränditunnettuutta ja ostopreferenssiä uudelle nuoremmalle kohderyhmälle sekä lisätä liikennettä Kekkilän sivuston monipuolisen ja visuaalisen sisällön pariin.

Yhdessä Grapevinen asiantuntijoiden kanssa lähdettiin rakentamaan kattavaa ja jatkuvaa ympärivuotista toimintasuunnitelmaa sekä sisällöntuotantoa aloitteleville puutarhureille ja kasvien kasvatuksesta kiinnostuneille.

Sosiaalisen median kanaviksi valittiin Metan Facebook ja Instagram sekä TikTok. Googlen kanavista hyödynnettiin Displaytä ja YouTubea. Käytössä oli myös kevään kampanjoissa natiivimainontaan ReadPeak sekä vaikuttajayhteistyö yhdessä Boksin kanssa.

Grapevine oli Kekkilän kevään kampanjoiden pääkumppani ja johti tekemistä digitaalisissa kanavissa. Grapevine huolehti muun muassa kampanjan luovasta konseptista, kampanjoiden sisältöstrategiasta, teksti-, kuva- ja videotuotannosta, mainonnan suunnitelmista sekä mainostamisesta ja optimoinnista.

Kuumin sesonki multa- ja lannoitetuotteiden osalta on kevät ja alkukesä, ja siksi myös markkinointitoimenpiteet painottuivat vahvasti keväälle ja kesään.

Iso ilo rakentaa rakastettavaa brändiä somessa

Yhdessä Kekkilän markkinointitiimin kanssa oli iso ilo rakentaa Kekkilän rakastettavaa brändiä somessa uudelle kohdeyleisölle, ja nähdä päivittäin kuinka Kekkilän kuvankauniit ja innostavat sisällöt keräsivät sitoutumisia ja ohjasivat kasvattamisen ilosta inspiroituneita Kekkilän sivustolle.

Kekkilän mainokset saivat kohdeyleisöltä erityisesti kiitosta informatiivista, inspiroivista sekä kauniista visuaalisista toteutuksista.

“Hyvä tunnelma, houkuttelee upottamaan sormet multaan ja
laittamaan omaa pihaa kauniiksi”

“Inspiroivaa, laadukasta mainontaa. Hyvä tunnelma.”

“Antaa vihjeitä ja virikkeitä. Opastaa eri kasvien kasvatustöissä.”

(Lähde: nSight Oy Brand Study 2023)