Pilke päiväkodit
Orgaaninen liikenne +500 % – dataohjattu digimarkkinointi tukee Pilke päiväkotien kasvua
Aihealue: Brändin rakentaminen, Dataohjattu markkinointi, Hakukonemarkkinointi, Jatkuva kumppanuus, Sosiaalinen media, Sisällöntuotanto


Pilke päiväkodit on Suomen suurin yksityinen päiväkotiyritys, joka palvelee lapsiperheitä monipuolisesti koko maassa. Pilke toimii suomalaisten kuntien kumppanina varhaiskasvatuksessa ja perusopetuksen iltapäivätoiminnassa. Lisäksi se tuottaa lastenhoitopalveluita yrityksille ja perheille. Pilkkeen kaikki palvelut tukevat perheitä sujuvan arjen rakentamisessa sekä tarjoavat lapsille turvallisen, kannustavan ja lempeän oppimisympäristön.
Strateginen kumppanuus tukee monikanavaista mainontaa
Grapevine toimii Pilke päiväkotien digitaalisen markkinoinnin kokonaisvaltaisena kumppanina. Yhteistyömme sisältää strategista näkemystä ja konkreettista tekemistä markkinoinnin suunnittelusta operatiiviseen toteutukseen. Markkinointikanavina hyödynnämme monipuolisesti sosiaalista mediaa, SEO/SEM, display-mainontaa ja DOOH-ratkaisuja.
Pilke päiväkotien markkinointia uudistettiin vuonna 2024 merkittävästi: brändin tunnettuutta lähdettiin kasvattamaan yksittäisten päiväkotien mainonnan lisäksi, ja uusi sosiaalisen median strategia rakennettiin tukemaan päätöksentekoprosessia tiedonhausta, vierailuun ja lopulliseen päiväkotihakemukseen asti.
“Grapevinen strateginen näkemys ja asiantunteva tiimi ovat mahdollistaneet meille merkittävän edistysaskeleen digimarkkinoinnissa. Olemme saaneet paitsi enemmän liikennettä sivustolle, myös oikeanlaisia kävijöitä, jotka ovat kiinnostuneita palveluistamme. Lisäksi brändimme tunnettuus on kasvanut merkittävästi, vahvistaen asemaamme alalla. Yhteistyö on ollut suunnitelmallista, tehokasta ja tuloksellista.”
– Kirsi Ristaniemi, Markkinointi- ja viestintäjohtaja, Pilke päiväkodit
Datalla johdettu markkinointi tuottaa tuloksia
Yhteistyömme aloituksen jälkeen Pilke päiväkotien verkkosivuston kaikki pääasialliset KPI:t ovat kasvaneet kolminkertaisesti! Lisäksi verkkoliikenteen laadulliset mittarit ovat parantuneet merkittävästi, mikä kertoo siitä, että olemme onnistuneet tuomaan sivustolle paitsi enemmän liikennettä, myös oikeita kohderyhmiä.
Hakukoneoptimoinnin ansiosta orgaaninen liikenne on kasvanut huomattavasti, ja maksetun hakumainonnan sekä sosiaalisen median tehokas kohdentaminen on tuonut verkkosivustolle entistä laadukkaampaa liikennettä. Orgaaninen somekasvu on ollut vaikuttavaa, kiitos jatkuvan laadukkaan sisällöntuotannon.
Parempia tuloksia kustannustehokkaasti
Viimeisen vuoden aikana mainonnan tuloksellisuus on kehittynyt merkittävästi. Klikkaushinnat ovat laskeneet huomattavasti, mikä on tehnyt mainonnasta kustannustehokkaampaa. Samalla mainosten kiinnostavuus ja tehokkuus ovat parantuneet, mikä näkyy kohderyhmän aktiivisempana vuorovaikutuksena ja sivustolle saapuvien kävijöiden kasvuna. Huolella mietityt ja laadukkaat mainokset ovat onnistuneet tavoittamaan juuri oikeat kohderyhmät aiempaa tehokkaammin.