Pitkä, kuuma ja ehdottomasti hikinen kesä alkaa vaihtumaan raikkaaksi syksyksi. Syksy on hyvä aloittaa muutoksilla ja Grapevinen asiantuntijatiimiin saatiin taas uutta vahvistusta. Elokuun alussa toimistolle saapuivat uudet tiimiläisemme, Jenni Föhr-Suomalainen ja Lyydia Kivelä. He tuovat mukanaan loistavaa asennetta ja vahvaa digitaalisen markkinoinnin osaamista toimistoon.
Jenni Föhr-Suomalainen on markkinointi-intoilija, joka on ehtinyt upottaa sormensa soppaan laaja-alaisesti erityisesti vähittäiskauppatuotteiden markkinoinnissa. Viimeisimpänä Jenni on työskennellyt operaatiopäällikkönä vastaten digimarkkinoinnin ja viestinnän kehittämisestä sekä toteutuksesta. Tällä pienellä, mutta periksiantamattomalla, puujalkavitsien viljelijällä ei mene aivan heti sormi suuhun ja ongelmia ratkotaan välillä hyvinkin luovalla tavalla.
Lyydia Kivelä on diginatiivi, joka rakastaa visuaalista ja sykähdyttävää sisällöntuotantoa. Tämä tekijä on toiminut sosiaalisen median asiantuntijana finanssialalla ennen liittymistään Grapevinen huipputiimiin. Lyydialta löytyy raikkaita ideoita ja rohkeutta toteuttaa niitä analytiikkaa hyödyntäen – häneltä eivät ratkaisut ja positiivisuus lopu hurjimmassakaan kaaoksessa.
Uudet tekijämme pääsivät vastailemaan haastattelukysymyksiin.
1. Miten ja miksi tulit tänne?
Jenni: Tapasin Marikan eräässä tilaisuudessa jo pari vuotta sitten ja olen siitä lähtien seuraillut Grapevinen touhuja somen ja kotisivujen välityksellä. Minuun on tehnyt vaikutuksen rautainen ammattimaisuus, joka yrityksen tekemisestä välittyy, mutta myös arvot joita se edustaa. Kun minulle linkattiin alkukesästä työpaikkailmoitus, jonka julkaisijana oli Grapevine, ei hakemuksen laittamista tarvinnut miettiä hetkeäkään.
Lyydia: Olin kotona ja ruutuuni välähti työpaikkailmoitus, jossa tänne haettiin digimarkkinoinnin asiantuntijaa. Luin ilmoituksen ja tutustuin yritykseen – olin heti myyty! Itseeni kolahti erityisesti verkkosivuilta löytyvä lause; “Emme myy sinulle autoa, jos tarvitset pyörän – mutta saatamme yllättää sinut sähköpyörällä.” Tämä pieni lause kertoi paljon yrityksen arvomaailmasta.
2. Mikä on supervoimasi?
Jenni: Olen yleensä erittäin pitkäjänteinen ja jos joku asia ei onnistu ensimmäisellä yrityksellä, niin kyllä kymmenes kerta toden sanoo.
Lyydia: Omasta mielestäni supervoimani on ehdottomasti nopeat hoksottimeni, luovuuteni ja ongelmanratkaisukykyni. Olen saanut myös paljon kiitosta “lehmän hermoistani” – minä en jäädy pahassakaan paikassa vaan alan heti kehittelemään ratkaisua.
3. Fiiliksesi Grapevinen meiningistä tässä vaiheessa?
Jenni: Olen erittäin onnellinen, että olen päässyt mukaan tähän huippujengiin. Grapevinessa vallitsee mahtava ryhmähenki ja työtä tehdään pieteetillä, mutta huumoria unohtamatta. Vaikken olekaan varsinaisesti aamuihminen, ei työpaikalle tulo tunnu aamuisin yhtään vaikealta.
Lyydia: Musta tuntuu, että olen löytänyt paikkani maailmassa! On mahtavaa olla osa Suomen someinta huipputiimiä ja päästä auttamaan upeita asiakkaita heidän tavoitteissaan.
4. Mikä on parasta internetissä?
Jenni: Itse kuulun siihen ryhmään, joka etsii kaiken tiedon internetistä ja tästä on tullut ystäväpiirissäni jo aika suuri vitsi. Mustikkatahrojen poistovinkkien lisäksi internetin kautta on helppo seurata maailman tapahtumia, mikä omalta osaltaan laajentaa maailmankatsomusta ja ns. pienentää maapalloa; vaikkapa Intian viimeisimmät uutiset ovat aivan sormenpäiden ulottuvissa. Ja toki markkinoijan mielessä pyörii aina kohdennettavuus, jolle internet antaa loistavan alustan.
Lyydia: Ehdottomasti ilmiöt ja yhteisöt. Kaikki informaatio on tarkoitettu ihmiseltä ihmiselle ja parhaimmillaan netti luo yhteisöllisyyden tunnetta. Yhteisöistä ilmiöt syntyvät ja niiden leviämistä on erittäin mielenkiintoista päästä eturivistä seuraamaan tämän työn kautta. Näin vanhan liiton diginatiivina minua itseäni ilahduttaa vieläkin hyvät meemit ja rakastan gif:eillä käytyjä keskusteluja.
5. Mihin kulutat vapaa-aikasi?
Jenni: Kahden pienen koiran kanssa touhuiluun, Netflixin ja HBO:n ja äänikirjojen suurkuluttamiseen sekä peruskuntoiluun. Lisäksi etsin jatkuvalla syötöllä uusia matkakohteita tai yleisesti jotain uutta ja mielenkiintoista internetistä (kts. edellinen vastaus).
Lyydia: Rakastan kulttuuritapahtumia, matkustelua, museoita, liikuntaa, vaeltamista… heikkouteni on ehdottomasti uusien kokemuksien hankinta. Tykkään leikkiä turistia jo entuudestaan itselleni tutuissa kaupungeissa – Helsinki jaksaa aina vaan yllättää. Jos minut kotoani löytää, niin minä joko hoidan viidakkomaista kasvikokoelmaani, katselen Netflixiä tai tutustun digitaalisen maailman uusimpiin ilmiöihin.