Lindström

Vastuullinen työnantajabrändi erottuu edukseen – Lindström rakentaa vetovoimaista työnantajamielikuvaa

Aihealue: Brändin rakentaminen, Dataohjattu markkinointi, Jatkuva kumppanuus, Sosiaalinen media, Sisällöntuotanto

Vuonna 1848 perustettu Lindström Oy on vakiinnuttanut asemansa suomalaisena, vastuullisena ja houkuttelevana työnantajana. Lindström valitsi Grapevinen kumppanikseen työnantajamielikuvansa strategiseen kirkastamiseen sekä sen jatkuvaan kehittämiseen digitaalisissa kanavissa – nykyisiä ja tulevia työntekijöitä puhuttelevalla tavalla.

Selkeä suunta työnantajabrändille ja rekrytoinnin tueksi

Yhteistyön alussa tunnistettiin kolme keskeistä tavoitetta, joihin keskityttiin:

  • Kiteyttää Lindströmille selkeä, erottuva ja houkutteleva strategia työnantajamielikuvan kehittämiseen.
  • Kasvattaa työnantajabrändin tunnettuutta erityisesti kohderyhmissä, joissa kilpailu työvoimasta on kovinta.
  • Tukea rekrytointia ja vahvistaa Lindströmin brändiä vastuullisena ja merkityksellistä työtä tarjoavana työnantajana.

“Haluamme, että Lindström tunnetaan paitsi vastuullisena palveluntarjoajana, myös vastuullisena ja hyvänä työnantajana. Grapevinen avulla olemme pystyneet kirkastamaan työnantajamielikuvan viestimme ja viemään niitä tuloksekkaasti kohderyhmille.”

– Minna Heinonen, Head of Marketing, Lindström

Näkyvyyttä ja vaikuttavuutta työntekijöiden kokemuksista

Aloitimme yhteistyön määrittelemällä Lindströmin työnantajamielikuvan ydinviestit sekä kohderyhmien tarpeet. Arvojen, tarinan, mission ja vision varaan rakennettu työnantajamielikuva syntyy työntekijöiden aidoista kokemuksista ja ajatuksista:

  • Sisältöstrategia painottaa henkilöstön tarinoita, työpäiväkokemusta sekä työyhteisön arkea, korostaen työn merkityksellisyyttä.
  • Ympäristövastuullisuus ja kiertotalous ovat keskeisiä viestinnällisiä teemoja, jotka tukevat Lindströmin vahvaa työnantajamielikuvaa.
  • Dataohjattu toimintamalli ja tuloksien jatkuva parantaminen tehostavat näkyvyyttä sekä varmistavat viestin perille saattamisen.

Sosiaalisen median kanavissa keskitymme kohdennettuun sisältöön ja mainontaan, mikä puhuttelee suoraan Lindströmin ydinkohderyhmiä. Monipuoliset videot, työntekijöiden omat kokemukset ja arjen kurkistukset ovat vahvistaneet brändin inhimillisyyttä ja lisänneet sitoutumista.

Rakensimme myös mittariston, jonka avulla seuraamme jatkuvan työnantajamielikuvan kehitystä ja viestinnän vaikuttavuutta. Kampanjoiden ja jatkuvan sisällöntuotannon tuloksia seurataan muun muassa mainonnan tavoittavuuden, sitoutumisten, seuraajien ja hakijoiden määrän sekä laadun kautta.