Tässä lunttausapua kaikille LinkedInin käyttäjille: suositellut LinkedIn-kuvakoot henkilökohtaiseen profiiliin, yrityssivulle sekä mainoksiin.
Päivitetty viimeksi 7.7.2017
LinkedInin suosittelemat kuvakoot muuttuvat tämän tästä. Käyttämällä oikean kokoisia ja hyvälaatuisia kuvia annat itsestäsi ja työnantajastasi skarpin vaikutelman.
Henkilökohtainen LinkedIn-profiili
Profiilikuvaksi kannattaa valita asiallinen, luonnollisesti valotettu kuva, jossa kasvosi näkyvät kokonaan. Kuvan kooksi suositellaan minimissään 400 x 400 px, ja LinkedInin uudenmallisessa profiilissa kuva rajataan ympyrän muotoiseksi. Kansikuvaksi (suosituskoko 1584 x 396 px) kannattaa valita hyvälaatuinen kuva, joka kertoo jotakin sinusta tai kiinnostuksenkohteistasi (tai mahdollisesti omasta erikoisosaamisestasi).
Yritysprofiilin LinkedIn-kuvakoot
LinkedInin yrityssivun erikoisuus on pitkä ja kapea kansikuva, jonka optimaaliseksi kooksi LinkedIn suosittelee 1536 x 768 px. Profiilikuvan on hyvä olla minimissään 300 x 300 px kokoinen kuva. Yrityssivulla jaettavien linkkien kuva näkyy samankokoisena kuin Facebookissa (1200 x 627 px).
LinkedIn-mainokset
Uutissyötteessä näytettävissä linkkimainoksissa käytetään tismalleen saman kokoista kuvaa kuin Facebookin linkkimainoksissa (1200 x 627 px).
Kaikki suositellut kuvakoot on poimittu LinkedInin omista virallisista ohjeista. Blogia päivitetään sitä mukaa, kun LinkedIn muuttaa suosituksiaan.