Facebook-mainoskampanjan onnistuminen voi olla pienestä kiinni. Mainosten luova osuus on erittäin tärkeä, sillä tulokset jäävät laihoiksi ilman mielenkiintoista sisältöä. Toisaalta hyväkään sisältö ei toimi, jos se on kohdennettu väärin.

Return on Investment - Arrow and Target

Facebook on tuonut markkinoijien ulottuville työkaluja, jotka mahdollistavat niin sanotun mainosten uudelleen kohdentamisen (retargeting). Tällä hetkellä Facebook tarjoaa mainostajille mahdollisuuden ladata palveluunsa esimerkiksi sähköpostilistoja, joiden sisältöä se vertaa niihin osoitteisiin, joilla käyttäjät ovat rekisteröityneet Facebookiin. Jos listauksesta ja Facebookin palvelimelta löytyy yhteneväisiä osoitteita, alkaa Facebook pyörittää mainoksia kyseisille henkilöille.

Suosittelisin kuitenkin olemaan varovainen tämän ominaisuuden kanssa, sillä Suomen henkilötietolaki kieltää esimerkiksi yksityishenkilöiltä uutiskirjerekisteriä varten kerättyjen tietojen käyttämisen muissa yhteyksissä saatikka niiden lataamisen EU:n ulkopuolisille palvelimille. B2B-puolen markkinoinnissa tämä ominaisuus on ehdottomasti kokeilemisen arvoinen!

Kohdista Facebook-mainontaa verkkosivuvierailijoillesi

Facebook on ottanut käyttöönsä mainosten uudelleenkohdennus-ominaisuuden, jonka avulla mainoksia voidaan pyörittää yrityksen verkkosivustolla vierailleille henkilöille.

Kuvankaappaus 2014-2-28 kello 15.54.26

Nyt voit kohdentaa Facebook-mainoksia verkkosivusi kävijöille.

Tämä on ollut aikaisemminkin mahdollista, mutta ainoastaan isojen, ulkomaisten toimistojen välityksellä, joka on aiheuttanut lisäkustannuksia mainostajille. Tosin tulokset ovat olleet hurjan lupaavia; mainoskampanjoiden ROI on ollut jopa 16-kertainen!

Nyt jokainen Facebook-mainostaja voi ottaa uudelleen kohdistetut mainokset haltuunsa ilman ulkomaisia yhteistyökumppaneita. Tosin, jos aika on kortilla ja Facebookin mainostyökalun kanssa jumppaamiseen ei riitä resursseja, kannattaa asia jättää ammattilaisten hoidettavaksi.

Ota yhteyttä, me autamme mielellämme!