Ladataan Tapahtumat
  • Tämä tapahtuma on mennyt.

Ilmoittaudu 8.11. klo 9-12 järjestettävään koulutukseen tästä »

Paikka: Grapevine Media Oy, Runeberginkatu 5 B (9. krs), 00100 Helsinki

Hinta: 320 € / hlö + alv. Hinta sisältää sähköisen koulutusmateriaalin ja tarjoilut.

Sosiaalisen median johtaminen ja toiminnan optimointi yrityksen strategian mukaisesti – Miten keittää maukas somekeitos, kun kokkeja on monta?

Kuinka markkinointi, myynti, aspa, HR ja koko organisaatio ulkoistettuja toimintoja myöten saadaan toimimaan somessa organisoidusti?

Sanotaan, että mitä useampi kokki, sen huonompi soppa. Siinä vaiheessa, kun somea tehdään monessa organisaation osassa ja käytetään useita eri kanavia tavoittamaan monia eri kohderyhmiä, lopputulos alkaa helposti näyttämään sillisalaatilta – niin sisältä kuin ulkoa. Kun sanotaan, että kaikki ovat vastuussa, helposti käy niin, ettei kukaan ole vastuussa.

Tässä konsultoivassa koulutuksessa pureudumme somen operatiiviseen tasoon: siihen, miten eri osastot ja vastaavat saadaan toimimaan yhtenä rintamana somessa. Pääpaino on suunnitelmallisella tekemisellä. Tutustumme eri muotoihin ja mahdollisuuksiin. Paneudumme erilaisiin kikkakolmosiin ja apuvälineiisin, joita hyödyntää.

Hyödyt

Käytännön vinkkejä sometekemisen parempaan organisointiin. Pureudumme erityisesti päivittäisiin sometöihin ja someasiakaspalveluun liittyviin seikkoihin sekä sisältösuunnitelmaan. Saat konkreettisia, joskus kantapään kauttakin opittuja vinkkejä…

Kenelle

Yrityksen sosiaalisesta mediasta päävastuussa oleville. Koulutus on suunnattu yritysten, järjestöjen ja julkisen alan organisaatioiden asiantuntijoille ja päälliköille. Erityisesti koulutuksesta on apua sellaisille toimijoille, joilla sosiaalisen median kanavia hoitaa useampi henkilö, osasto, ulkopuolinen palveluntarjoaja tai edellisten yhdistelmä.

Pidätämme oikeuden valita kurssille osallistujat. Valitettavasti emme voi ottaa koulutukseen sellaisten mainos-/digitoimistojen henkilökuntaa, joiden organisaatiot kouluttavat sosiaalista mediaa.

Konsultoivan koulutuksen sisältö:

Koulutus on interaktiivinen. Teoriaosuuksien välissä on useita harjoituksia ja aikaa vapaalle keskustelulle. Sisältö tarkentuu osallistujien taustojen mukaan, mutta käymme läpi ainakin seuraavat aiheet:

  • Mitä pitää ottaa huomioon organisaation someviestintää ja -markkinointia suunnitellessa, kun kanavia, sisällöntuottajia ja -hallinnoijia on useita?
  • Mitä kanavia kannattaa hyödyntää mihinkin osa-alueeseen?
  • Mitä organisointimalleja on?
  • Miten moniosastoinen sisältökalenteri rakennetaan?
  • Miten liittää eri toiminnot järkeväksi kokonaisuudeksi?
  • Kuka puhuu, miten – ja missä kanavassa?

Kouluttaja

Pinja Lehtman on monessa somekeitoksessa keitetty ja päässyt aitiopaikalta seuraamaan sosiaalisen median nousua yhdeksi tärkeäksi osaksi yritysten viestintää ja markkinointia. Aikaisemmin urallaan hän on ollut mm. vetämässä Nissanilla Pohjoismaiden ja Baltian sosiaalisen median toimintoja ja organisoimassa sen liittämistä osaksi eri osastojen toimintaa. Samalla tehtiin paljon kehitystyötä, jotta saatiin yhtenäistettyä sosiaalisen median toimet yhdessä Nissanin Euroopan ja globaalin tason kanssa. Samalla hän koulutti sisäisesti osastojen vastuuhenkilöitä somen saloihin ja opasti, miten somea pystyy hyödyntämään omalla alueella aina HR:stä jälleenmyyntiin asti.

Ilmoittautuminen


Peruutusehdot:

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa.