Ladataan Tapahtumat

Mitä on tuloksellisen somemarkkinoinnin takana? Miten Facebookin mainostyökalua hyödynnetään Instagram-mainontaan? Miten mainoskampanja suunnitellaan ja toteutetaan? Miten mainosbudjetille saa parhaiten vastinetta? Miten pystyn kohdentamaan mainontaa paremmin? Miten mittaan mainonnan tuloksia verkkosivujen kävijöistä? Näihin ja moneen muuhun somemainonnan  ja sisällöntuontannon  kysymykseen saat vastauksen osallistumalla tähän pienryhmäkoulutukseen.

Palautetta Somemainonnan tehokurssilta

Erikoiskiitos tilanteen ja koulutettavan porukan lukemista ja jokaisen huomioimisesta taustan/kiinnostuksenkohteen/tilanteen mukaan. Grapevinen ammattitaitoisesta meiningistä innostunut ja koulutuksesta inspiroitunut olo – super ISO kiitos!

– Nimetön palaute Somemainonnan tehokurssilta

Sain koulutuksesta tuoreita tietoja somemainonnan mahdollisuuksista sekä hyviä malleja käytäntöön. Asiantuntevat kouluttajat osasivat vastata kysymyksiin, joihin työssäni olen törmännyt. Kaiken kaikkiaan hyödyllisesti käytettyä aikaa!

– Taina Martikainen, Digituottaja Tapahtumantekijät Oy

Hyödyt

Sosiaalinen media on yksi tämän hetken halvimmista ja vaikuttavimmista mainosalustoista: somemainontaa voidaan kohdentaa todella tarkasti ja tuloksia voidaan mitata monipuolisesti, melkein loputtomasti. Tuloksellisen somemarkkinoinnin logiikka on kuitenkin monin tavoin eri kuin perinteisessä mainosmediassa mainostamisen. Myös mainekriisit eskaloituvat nopeasti tuhoisiksi. Somessa siis täytyy todella tietää, mitä tekee.

Tämä käytännönläheinen ja työpajamainen pienryhmäkoulutus tarjoaa vinkit Facebook- ja Instagram-mainonnan kohdentamisen, budjetoinnin ja kampanjoiden kehittämisen saloihin. Käymme läpi mainontaa somessa pitkälle osallistujien toiveiden mukaan eli sisällön painotukset tarkentuvat osallistujien toiveista.

Kenelle

Olitpa sitten suuremman yrityksen yhteisömanageri tai oman yrityksesi ainoa markkinointivastaava, saat tästä koulutuksesta oleellisimmat tiedot ja taidot, joilla saat somemainonnasta ja sisällöntuotannosta enemmän irti. Tämä koulutus sopii erityisesti niille, jotka haluavat syventää aikaisemmin oppimaansa ja saada entisestään tehoja ulos sosiaalisen median mainonnastaan. Olet jo jonkin verran tehnyt Facebook-mainontaa ja mahdollisesti jo käyttänyt Facebook Business Managerin mainostyökalua.

Huom! Koulutukseen otetaan max 7 osallistujaa. Pienempi ryhmä takaa paremman vuorovaikutteisuuden. Varaudu siis esittämään kysymyksiä ja kommentoimaan runsaasti. Näin saat koulutuksesta irti juuri sen, mitä tarvitsetkin.­­­
Koulutuksen aiheita*:
  • Somestrategia tuloksellisen tekemisen pohjana
  • Hyvän sisällön peruselementit
  • Markkinoitavat sisällöt vs. mainoskampanjat
  • Facebookin mainostyökalu tarkemmin tutuksi
  • Mainonnan suunnittelun kulmakivet: tavoite, kohdentaminen ja budjetti
  • Kampanjan perustaminen ja mainosten luominen
  • Kampanjan optimointi parhaiden tulosten saamiseksi
  • Kampanjan analysointi – miten ensi kerralla onnistutaan vieläkin paremmin?
  • Facebook-pikseli ja retargeting
  • Mittaaminen ja arjen työkalut

*) Lähetämme etukäteiskyselyn kaikille osallistujille sopivan painotuksen varmistamiseksi, joten tarkempi sisältö tarkentuu kyselyn perusteella.

Kouluttaja

Anni Sarasti
Asiakkuuspäällikkö, Digitaalisen markkinoinnin asiantuntija

– Kulttuurituottaja, AMK
– Digitaalisen markkinoinnin ammattilainen useamman vuoden kokemuksella
– Toimii Grapevinessa asiakkuuspäällikkönä ja digimarkkinoinnin asiantuntijana, jonka työkenttä ulottuu konseptoinnista ja käytännön toteutuksista koulutuksiin sekä sparrauksiin
– Kokemusta digimarkkinnoinnin puolelta niin autoista (B2B), kodinkoneista, alkoholialasta, elintarvikkeet, puutarha- ja vihersisustuspalvelut
– Toiminut aikaisemmin kulttuuri- ja viihdealalla (musiikki, teatteri, stand up, improvisaatio, tv- ja videotuotannot) ja tälläkin hetkellä toimii päivätyön ohessa muusikkona
– Valmentanut lähikoulutuksissa/työpajoissa mm. LeasePlan, Miele, Dansukker

Ajankohta: 11.4. klo 12:30-16:30

Koulutuspaikka: Somemainonnan tehokurssi järjestetään Grapevinen tiloissa Helsingin Kampissa, osoitteessa Runeberginkatu 5  B, 00100 Helsinki. Sisäänkäynti Autotalon pohjoispäädystä.

Hinta: 425 € / hlö + alv. Hinta sisältää sähköisen koulutusmateriaalin ja tarjoilut.

Ilmoittautuminen

Peruutusehdot:

Peruutus on ilmoitettava viimeistään 14 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa.