Ladataan Tapahtumat
Tämä tapahtuma on mennyt.

Ihanaa, kun digitaalinen markkinointi on niin mitattavaa! Mutta mitä kannattaisi mitata, miten usein ja ennen kaikkea – mitä sillä mitatulla tiedolla oikeastaan pitäisi tehdä?

Webinaari johdattaa digimarkkinoinnin tavoitteiden ja mittareiden maailmaan käytännönläheisin esimerkein. Osallistujat oppivat esimerkiksi, mitä tekemistä liiketoiminnan tavoitteilla ja somen tunnusluvuilla voi olla keskenään, mistä mitkäkin mittarit kertovat ja miten sitä paljon puhuttua markkinoinnin mittaamista markkinoijan arjessa voi esimerkiksi tehdä.

Kenelle

Webinaari sopii sekä digimarkkinointia vasta aloitteleville että niille markkinoinnin ammattilaisille, joilla on kokemusta digikanavista, mutta suunta tai tavoitteet vaativat vielä hiomista. Webinaari antaa eväitä myös markkinoinnin ammattilaisille, joiden rooliin kuuluu perustella tai raportoida digitaalisen markkinoinnin toimenpiteitä johdolle.

Hyödyt

Webinaarin aikana käydään läpi tosielämän esimerkkejä digitaalisen markkinoinnin mittaamisesta. Opit esimerkiksi…

  • miten päästä alkuun digitaalisen markkinoinnin mittaamisessa
  • mitkä ovat tärkeimmät digimarkkinoinnin mittarit ja missä tilanteissa niistä mitäkin pitää seurata
  • miten liiketoiminnan tavoitteet ja somen tunnusluvut saadaan puhumaan samaa kieltä keskenään
  • mitä yleisiä virheellisiä johtopäätöksiä mittareista toisinaan vedetään
  • millaisia korjausliikkeitä kannattaa tehdä, jos mittarit ovat punaisella
  • millainen mittaamisen ja jatkuvan kehityksen rutiini markkinoijan kannattaa arkeensa muodostaa

Kouluttaja

Kouluttajana toimii Grapevinen asiakkuuspäällikkö ja markkinointiviestinnän asiantuntija Anni Sarasti. Hän on menestykkäästi johtanut tiimiensä strategista ja dataohjautuvaa sisältömarkkinointityötä niin kuluttaja- kuin B2B-asiakkuuksissakin. Annin intohimoja ovat luova ongelmanratkaisu, dataohjautuva ja asiakaslähtöinen sisältö sekä strategioiden jalkauttaminen ruohonjuuritason markkinointiviestintätoimiksi.

Ohjelma

  • Mitä yhteistä on tavoitteilla ja mittareilla?
  • Miten tavoitteita ja mittareita muodostetaan?
  • Digimarkkinoinnin mittarit ja niiden roolit
  • Mitä juuri meidän kannattaisi mitata – ja miten?
  • Mikä on hyvä mittaustulos?
  • Analyysin ja dataohjautuvan kehittämisen ABC
  • Aikaa kysymyksille

Palaute aikaisemmista koulutuksista:

”Tärkeä ja erittäin kiinnostava aihe, hyvä esitys ja selkeä esiintyminen.”

”Ruusuja! Anni oli täsmällinen – sekä asiassa että aikataulussa, selkeä, konkreettinen. Hän huomioi hienosti kaikkien osaamistasot, ja hoiti homman ilman kasvokkain syntyvää vuorovaikutusta esimerkillisellä tavalla. Lisää tällaisia!”

”Annin esitys oli todella selkeä kaikin puolin. Esimerkillinen suorastaan. Kuuntelijoina oli melkolailla eri tasoisia digimarkkinoinnin osaajia, mutta esitys sopi taatusti jokaiselle.”

Ilmoittautuminen webinaariin

Ajankohta: 17.9.2020 klo 9:00 – 10:30 
– voit katsoa webinaarin myös tallenteena myöhemmin.

Webinaarikoulutuksen hinta: 197 euroa (+ alv 24 %)
– sisältää livewebinaarin ja tallenteen sekä koulutusmateriaalin. Webinaarin tallenne on osallistujien katsottavissa 6 kk koulutuksen jälkeen. Saat linkin sähköpostiisi livetilaisuuden jälkeen.

Ryhmäetuhinta177 euroa / hlö + alv 24 %, kun samasta organisaatiosta on vähintään kaksi osallistujaa.

  • Osallistujan tiedot

    Peruutus on ilmoitettava viimeistään 8 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua. Myöhemmin tehtävistä peruutuksista veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa.

Koulutus järjestetään yhteistyössä WebAkatemian kanssa.