Kasvuhakkeri ei arvaile

Viime aikoina on pöhisty paljon kasvuhakkereista (eng. growth hacker). Kasvuhakkeri on yhdistelmä bisnesosaajaa, koodaria ja markkinointigurua – ihmistyyppi, joka on loputtoman innostunut uusista innovaatioista, analytiikasta ja mahdollisuuksista luoda kasvua usein rajallisilla resursseilla ja budjetilla.

Kasvuhakkerin erottaa perinteisestä markkinoijasta taito – ja erityisesti halu olla mukana luomassa sekä muokkaamassa lopputuotetta. Hän tutkii ja analysoi, mitä kansa haluaa ja vastaa tähän tarpeeseen tuotteellaan tai palvelullaan. Hän ei kirjoita kirjaa ja jää odottelemaan, että ihmiset lukisivat sen, vaan valitsee kirjalleen aiheen, josta ihmiset haluavat lukea.

”Kasvuhakkeri nauttii aamukahvinsa sivuston analytiikan parissa ja korjaa konversion pullonkaulat lounaaseen mennessä. Kasvuhakkeri on nopea liikkeissään.”

Verkkobisnestä virittäessä kasvuhakkeri A/B-testaa ainakin tärkeimmät otsikot, nappien värit ja lomakkeet saadakseen parhaan mahdollisen konversion. Hän nauttii aamukahvinsa sivuston analytiikan parissa ja korjaa konversion pullonkaulat lounaaseen mennessä. Kasvuhakkeri on nopea liikkeissään. Jos hän maksaa mainonnasta, hän pitää huolen, että jokaisella kulutetulla eurolla syntyy mitattavia tuloksia.

Start up -maailman kovimmat kasvuhakkerit ovat rokkistaroja, jotka tuovat miljoonia käyttäjiä palveluiden pariin. Esimerkiksi Instagram, Airbnb ja Facebook ovat kaikki kasvuhakkereiden luomia menestystarinoita.

Growth hacking on mielentila ja asenne, jota jokaisen yrityksen tulisi tavoitella. Järkevää, kustannustehokasta ja toimivaa tekemistä, juuri sitä, mitä monet suomalaisyritykset tällä hetkellä tarvitsisivat.

Kuulostaako hyvältä? Lopeta arvailu ja aloita kasvuhakkerointi. Meiltä saat kokonaisen tiimin kasvuhakkereita apuusi – ota yhteyttä!