Viikolla 20 someuutiset tarjoavat paljon hyviä uutisia mainostajille. Instagram-mainoksilla on saavutettu loistavia tuloksia, ja kaksi muuta palvelua ilmoitti aloittavansa mainosten esittämisen. Lisäksi Twitter esitteli hiljennystoiminnon ja Foursquare on muutoksen keskellä.

Lupaavia tuloksia Instagram-mainoksilla

Instagram-logoPuoli vuotta kokeilussa olleet Instagram-mainokset lupaavat hyviä tuloksia. 15 testaajabrändin joukosta ainakin Taco Bell on saavuttanut huimia tuloksia – seuraajamäärä kasvoi 45% kuukaudessa ja mainosten sitoutumisasteet ovat nelinkertaisia verrattuna tavallisiin julkaisuihin. Kun Instagramissa mainostaminen muuttuu mahdolliseksi kaikille, on se hyvin varteenotettava vaihtoehto brändille kuin brändille. Adweekin uutisesta löydät lisää lupaavia tuloksia!

Twitterissä voi nyt hiljentää käyttäjiä

Twitter logoHuonoja uutisia Twitter-spämmääjille ja hyviä uutisia spämmin uhreille: Twitter julkaisi mute- eli hiljennystoiminnon, jonka avulla tiettyjen Twitter-käyttäjien twiitit voi piilottaa uutisvirrastaan ilman kyseisten käyttäjien seuraamisen lopettamista. ”Hiljennetyt” käyttäjät eivät näe, kuka heidät on hiljentänyt. Yritysten kannattaakin olla tarkkana, ettei oma viestivirta muutu hiljentämisen arvoiseksi. Lue lisää toiminnosta Twitterin blogista! 

Pinterest aloittaa markkinoitujen pinnauksien testaamisen

Pinterest LogoPinterest ilmoitti aloittavansa markkinoitujen pinnausten testaamisen muutaman valikoidun brändin kanssa. Sisältöpalvelu aloittaa testaamisen pienellä joukolla varmistaakseen, että markkinoidut pinnaukset ovat relevantteja ja käyttäjien toiveiden mukaisia. Katso kaikki testibrändit Pinterestin tiedotteesta!

We Heart It aloittaa natiivimainosten esittämisen

weheartit_logoMitä isot edellä, sitä pienet perässä: kuvapalvelu We Heart It aloittaa myös natiivimainosten esittämisen alustallaan muutaman valikoidun mainostajabrändin kanssa. Mainokset merkitään pienellä ”Promoted”-tunnisteella, mutta niiden on tarkoitus sulautua luontevasti kuvavirtaan. We Heart It on 30 miljoonalla aktiivisella käyttäjällään houkutteleva palvelu teinejä tavoittelevalle mainostajalle, sillä 80% sen käyttäjistä on alle 24-vuotiaita. Mainoskokeilusta kerrotaan tarkemmin Mashablen uutisessa.

Foursquare aloitti toimintojen siirtämisen Swarmiin

foursquare_logoPaikannussovellus Foursquare ilmoitti toukokuun alussa siirtävänsä sosiaaliset toimintonsa uuteen sovellukseen, Swarmiin. Paikkoihin ”sisäänkirjautuminen” eli check-in on siirtynyt Swarmiin. Käyttäjäkokemus pysyy pitkälti samana kuin Foursquaressa, mutta uutuutena on esimerkiksi mahdollisuus soittaa tai lähettää viesti sovelluksen kautta lähellä oleville ystäville. Tututstu Swarmiin paremmin Mashablen uutisessa tai Foursquaren tiedotteessa!