Project Description

Kaamoksen kaatoa ja kuluttajien mukana kulkemista vuodenajasta riippumatta

Järvikylän kanssa on luotu jo neljä kertaa kaamoksen keskellä toistuva kampanja, jonka tavoitteena on kulkea kuluttajien mukana vuoden pimeimpänä aikana ja kannustaa suomalaisia kaatamaan kaamos vihervoiman eli Järvikylän tuotteiden avulla.

Jo perinteeksi muodostunut kampanja osallistaa kuluttajia aina tavalla tai toisella – vuonna 2019 testin muodossa, jonka avulla oli mahdollista löytää itselleen sopivin kaamoksen kaataja (yrtti tai salaatti) ja samalla sivutuotteena oppia yrteistä ja salaateista.

Kampanjassa myös vahvasti inspiroitiin kuluttajia ottamaan energisoiva vihervoima osaksi ruokavaliotaan pimeinä talvikuukausina.

Tavoitteet

Taktinen kampanja tukee Järvikylälle tehtävää pitkäjänteisempää dataohjattua sisältömarkkinointia/digimarkkinointia, jolla rakennetaan brändiä eri kanavissa (verkkosivut, uutiskirje, Facebook ja Instagram). Kampanja tavoitteena oli…

  • tavoittaa relevanttia kohderyhmää ajankohtaisella ja erottuvalla tavalla
  • lisätä brändin houkuttelevuutta
  • osallistaa kuluttajia helposti lähestyttävällä ja uudella tavalla
  • saada kuluttajat viettämään aikaa ja viihtymään brändin parissa ja saada heidät samalla oppimaan uutta niin itsestään kuin Järvikylän tuotteista
  • kasvattaa uusittujen tuotepussien tunnistettavuutta

Jo perinteeksi muodostunut kampanja osallistaa kuluttajia aina tavalla tai toisella.

Toteutus

  • Viihdyttävän ja informatiivisen testin sekä kampanjasivuston suunnittelu ja toteutus
  • Tarkkaan kohdennettu ja tehokkaasti erottuva mainonta seuraavissa kanavissa (käytössä useita erilaisia mainosversioita sekä mainostyyppejä, pääpaino videolla)
    • Facebook
    • Instagram
    • Youtube
    • Google display
    • Bannerimainonta
  • Aktiivinen kommunikointi mainoksissa kuluttajien kanssa

Tulokset

  • Mainonnan kautta tavoitettiin 173 377 yksittäistä ihmistä ja saatiin 523 549 näyttökertaa
  • Hieman yli 7000 yksittäistä ihmistä teki testin
  • 2 403 tilasi brändin uutiskirjeen
  • Kaiken kaikkiaan kampanjalla tavoitettiin ja aktivoitiin kohderyhmää kustannustehokkaasti