Project Description

Kehitämme Arvid Nordquistin viinien verkkopresenssiä ja sosiaalista mediaa sisältömarkkinoinnin keinoin: ymmärtämällä modernia kuluttajaa ja tarjoamalla heille viihdyttävää ja hyödyllistä sisältöä.

Miten löysätä korkkia korrektisti?

Alkoholimarkkinoinnissa oman haasteensa tuo laki, joka rajoittaa verkkotekemistä kieltämällä maahantuojilta esimerkiksi arvonnat ja UGC:n hyödyntämisen. Verkkobisneksen menestysreseptin tärkeimmät ainesosat ovat kuitenkin, toimialasta riippumatta, suunnitelmallinen tekeminen sekä laadukas sisältö.

Aloitimme yhteistyön Arvid Nordquistin viinien kanssa keväällä 2016. Yhteistyön alussa loimme yhdessä asiakkaan kanssa pidetyssä työpajassa kattavan verkko- ja somestrategian. Strategiassa asetimme tavoitteet ja mittarit, määrittelimme kohderyhmät ja loimme ostopersoonat sekä valitsimme onnistumisen kannalta tärkeimmät kanavat. Konkretiaa tekemiseen tuovat markkinoinnin vuosikello, somesisällön kuukausikalenterit sekä kuukausittainen raportointi.

Arvid Nordquistin luoma Korkkiruuvi-viiniyhteisö tavoittaa viininystävät tehokkaasti Facebookissa sekä omassa Korkkiruuvi.fi-sivustossaan. Tarjoamme kohderyhmällemme merkityksellistä ja laadukasta sisältöä, jonka parissa viihdytään ja jota jaetaan myös ystäville. Tämä verkossa rakennettu luottamus ja positiivinen muistijälki seuraa kuluttajaa kassalle – ja näkyy lopulta myynnissä.

Esimerkkejä sisällöistä

Löydettävyys kasvuun ja mediakustannukset alas sisältömarkkinoinnilla

466 %

Facebookin orgaaninen tavoittavuus jopa 466 %

Kun sisältö on laadukasta, ei Facebook-näkyvyys ole vain mainosrahasta kiinni. Luomamme sisältö tavoittaa orgaanisesti parhaimmillaan yli nelinkertaisen määrän ihmisiä yrityssivun fanimäärään verrattuna.

0,08 €

Jatkuvasti sitouttavaa – sitoutumisen keskiarvohinta vain 0,08 €

Suunnitelmallinen sisältömarkkinointi tuo tuloksia – edullisesti. Koko yhteistyömme ajan Facebook-markkinoinnin hinta on pysynyt alhaisena ja sosiaalisen median hyödyntäminen on selvästi laskenut ostetun median kustannuksia.

56 %

Luonnollista kasvua – Korkkiruuvin Facebook-yhteisö kasvanut 56 %

Yhteistyön aloittamisen jälkeen Korkkiruuvin Facebook-fanien määrä on kasvanut 56 %. Orgaanisesti, laadukkaan sisällön ja aidon vuorovaikutuksen avulla – ilman kampanjointia ja ilman ostettuja tykkäämisiä.

1

SEO:lla kohderyhmä kiinni – sisällöt Googlen ykkössivulla

Kun viininystävä etsii tietoa verkosta, on Korkkiruuvi usein ensimmäisten hakutulosten joukossa. Suunnitelemamme blogiartikkelit ovat monesti nousseet Google-hakujen ykkössivulle, ja orgaanisen hakuliikenteen määrä kasvaa jatkuvasti.

Korkkiruuvi-yhteistyö on jatkunut nyt reilun vuoden Grapevinen kanssa ja olemme yhdessä päässeet hyviin tuloksiin.
Yhteistyötä on laajennettu vuoden aikana ja uutta on taas suunnitteilla. Hyvää yhteistyötä kuvastaa se, että vaikka asiat ovat hyvin ja kaikki toimii, silti mennään aina eteenpäin ja keksitään uutta.
Olemme saaneet omilta asiakkailtamme hyvää palautetta Korkkiruuvista; Grapevinen luotsaamat sisällöt ja sometekeminen antavat Arvid Nordquistin viineistä ammattimaisen kuvan.

Anne Frey, Country Manager, Arvid Nordquist

Kiinnostuitko?

Ota yhteyttä