B2B yritykselle Pinterest liikenteenohjaajanaHyvin tuotettu Pinterest-sisältö voi parhaimmillaan olla B2B-yritykselle lyömätön liikenteenohjaaja.

Miksi?

Se orgaaninen näkyvyys. Hakukoneet suosivat Pinterestin sisältöjä ja hyvin tehtynä yrityksenne Pinterest-tili toimiikin oivallisena liikenteenohjaajana nettisivuillenne, missä jo herätelty uteliaisuus pääsee tyydyttymään.

Miten?

Suunnitelmallisesti ja teille sopivasti. Oletteko valmiit resursoimaan tekemiselle aikaa? Vaikka huolella tuotettu Pinterest-tili toimiikin yksin jätettynä pelkkänä liikenteenohjaajana nettisivuille, on aktiivinen läsnäolo myös tässä kanavassa iso plussa. Aktiivinen pinnaaminen, muiden käyttäjien seuraaminen ja kuvien kommentointi lisää sivun seuraajamäärää ja näin (jälleen kerran) parantaa sisältöjenne orgaanista näkyvyyttä.

Mistä sisältöä?

  1. Laajentakaa käsitystä brändistänne

    Keitä te olette ja mitä teette? Myyttekö vain tuotetta X, vaiko kuitenkin ratkaisua johonkin ongelmaan? Puhutelkaa tuota ongelmaa, linkittäkää ratkaisuun.

  2. Ajatelkaa visuaalisesti

    Käyttäkää mielikuvitustanne! Tylsästä pressitiedotteestakin voi tehdä visuaalisen nostamalla yhden lauseen kuvaan pääasiaksi. Jos tiedotteeseen haluaa tutustua tarkemmin, tarjolla on tottakai linkki eteenpäin tuohon kokonaisuuteen.

  3. Kuratoikaa rohkeasti

    Älkää pelätkö toisten tuottaman sisällön jakamista. Repinnaaminen ja osuvien nettilöytöjen pinnaaminen oikean otsikon alle on mainio ja kustannustehokas sisällöntuotannon muoto.

Muista myös

SEO-lasit päässä ja pilke silmäkulmassa viilatut otsikot ja kuvaukset ovat tärkeitä – tämän lisäksi myös ajankohtainen sisältö. Kannattaa siis tarttua niin vuodenaikoihin, mm-kisoihin kuin muihin, suuria massoja ja tunteita liikuttaviin aiheisiin. Muista linkittää omille sivuillenne ja suosi selkeitä toimintakehotteita (CTA).

Määrittele tavoite, suunnittele ja toteuta.