VINKKI: Näin parannat uutiskirjeesi avausprosenttia tuntuvasti vain muutamassa minuutissa

27.11.2017|

 
Sähköpostimarkkinointi on tutkitusti kustannustehokas ja hyvä kanava yritysten markkinointiviestintään. Kun tunnet kohderyhmäsi ja tarjoilet heille oikein kohdennettua, laadukasta sisältöä, saat uutiskirjeidesi tulokset nousemaan. On myös olemassa erilaisia kikkoja avausprosentin nostamiseksi.

Sähköpostimarkkinointi tavoittaa

Keskimäärin 20–30 % uutiskirjeistä avataan. Käytännössä siis 10 000 ihmisen markkinointirekisterillä avausprosentin ollessa 30 % ainoastaan 3000 ihmistä avaa uutiskirjeen. Massiiviset 7000 ihmistä jättää avaamatta huolella kirjoittamasi viestin. Kyllähän se harmittaa!

Uutiskirje voi jäädä avaamatta monesta syystä. Kiire, ajoitus ja huono otsikko lienevät yleisimpiä syitä.

Yllä on ruutukaappaus asiakkaamme uutiskirjeen avausprosentista. Osoituksena ammattitaidostamme, luku on keskivertoa huomattavasti parempi, mutta silti 68 % vastaanottajista jätti huolellisesti laaditun kirjeen avaamatta. Harmittaa.

Kikka kolmonen käyttöön

  1. Otetaan jo kertaalleen lähetetty uutiskirje ja muutetaan siitä otsikko
  2. Lähetetään uutiskirje noin viikkoa myöhemmin uudestaan niille – ja ainoastaan niille, jotka jättivät avaamatta kirjeen ensimmäisellä kerralla

Tulokset puhuvat puolestaan:

Uudelleenlähetys tuotti 13 % lisää uutiskirjeen avaajia, joten saimme lopulta lähes puolet vastaanottajista avaamaan uutiskirjeen.

Muutaman minuutin lisätyö ja näin iso muutos. Ei harmita enää.

Mikäli pidit tästä vinkistä, tilaa uutiskirjeemme ja saat jatkossakin vastaavia vinkkejä sähköpostimarkkinointiin. Autamme myös mielellämme yritystänne saamaan parempia tuloksia verkosta. Ota yhteyttä ja sovitaan tapaaminen.

Kirjoittaja:

Mediatekniikan insinööri ja digitaalisen markkinoinnin asiantuntija yli 10 vuoden kokemuksella. Grapevinen osakas ja ikuinen uuden oppija. Tekemisessä yhdistyy suunnitelmallinen strateginen ajattelu sekä laadukas ja luova käytännön osaaminen.