5 myyttiä sähköpostimarkkinoinnista

19.05.2016|

Toisin kuin monet luulevat, sähköpostimarkkinointi elää ja voi hyvin. Sähköposti on edelleen yksi toimivimmista markkinointiviestintä-kanavista ja sen suosio on viime vuosina ollut jopa kasvussa.

Kumosin 5 myyttiä, jotka usein liitetään sähköpostimarkkinointiin.

1. Ihmiset eivät halua sähköpostia yrityksiltä

Väärin. 77 % kuluttajista ilmoitti, että he haluavat vastaanottaa yritysten markkinointiviestintää mieluiten sähköpostilla.

2. Kukaan ei lue uutiskirjeitä

Väärin. Uutiskirjeiden keskimääräinen avausprosentti on noin 20-30 %, mutta laadukkaalla sisällöllä, personoinnilla ja pikku kikoilla lukua voidaan nostaa hurjasti. Jos sisällön tuottaminen tuntuu hankalalta, kysy apua ammattilaiselta.

3. Uutiskirje ei kasvata myyntiäsi

Väärin. Erään tutkimuksen mukaan sähköposti on jopa paras digimarkkinointi-kanava ROI:lla mitattuna. Tutkimukseen osallistuneista yrityksistä 68 % ilmoitti sähköpostin hyväksi tai erinomaiseksi tavaksi tehdä markkinointiviestintää.

4. Uutiskirje on järkevä ainoastaan verkkokauppiaille, jotka lähettävät tarjousviestejä

Väärin. Suosituimmat uutiskirjeet lähetetään suunnitelmallisesti ja ne tukevat niille asetettuja tavoitteita. Mieti, minkä potentiaalisen asiakkaasi ongelman voit ratkaista. Jaa tietouttasi, äläkä sorru ylimyymiseen.

5. Uutiskirjeet eivät toimi mobiililaitteissa

Väärin. Hyvin toteutettu ja nykyaikainen uutiskirje skaalautuu responsiivisesti päätelaitteen näyttökoon mukaan. Kysy apua ammattilaiselta uutiskirjepohjasi päivittämisessä.

Miten itse koet sähköpostimarkkinoinnin? Kenellä on mielestäsi Suomen paras uutiskirje?

Kirjoittaja:

Mediatekniikan insinööri ja digitaalisen markkinoinnin asiantuntija yli 10 vuoden kokemuksella. Grapevinen osakas ja ikuinen uuden oppija. Tekemisessä yhdistyy suunnitelmallinen strateginen ajattelu sekä laadukas ja luova käytännön osaaminen.