Kuka kaipaa uutiskirjettä?

13.10.2015|

Elämme sosiaalisen median kulta-aikaa ja valitettavan moni sysää uutiskirjeet samaan pölyiseen kastiin printin kanssa. Sähköinen uutiskirje on kuitenkin printtiin verrattuna äärimmäisen mitattava ja tuloksellinen markkinoinnin työkalu.

Kolme hyvää syytä uutiskirjeen käyttöön

  1. Se tuo tutkitusti tulosta.
    Tässä esimerkiksi näppärän visuaalisesti yhdistetty kuuden eri lähteen herkullisimmat osiot.
  2. Se tuo tehokkaasti tulosta.
    Jo olemassa olevan datan hyödyntäminen on usein tehokkainta nimenomaan sähköpostimarkkinoinnissa.
  3. Se tuo tulosta.
    Lukuisissa tutkimuksissa, joissa on kysytty markkinoinnin ROI:ta, kärjessä on ollut *rumpujen pärinää* sähköpostimarkkinointi.

Työtä vaatii, että tuloksia tulee,
sanoi seppä kun hiilestä timanttia teki.

Kolme vinkkiä uutiskirjeen tulokselliseen käyttöön

  1. Kohdenna älykkäästi
    Älä ammu haulikolla, vaan tähtää tarkemmin. On tärkeää tietää, kenelle viestisi välität. Muista, että ostouseutta lisäät tehokkaimmin sähköpostimarkkinoinnilla.
  2. Ole luova!
    Älä pelkää. Tarjoa uutiskirjeen lukijoille tunne erityisyydestä tai positiivisesta kiireestä – saat paremmin aikaan liikehdintää ja haluttua konversiota.
  3. Optimoi, optimoi, optimoi
    Seuraa, mittaa ja muuta. Testaa, testaa ja testaa. Mieti sisältöä, sisällön asettelua, määrää, kohdennuksia. Pitkäjänteinen työ tuottaa aina parhaan tuloksen.

Sähköpostimarkkinointi sopii erityisen hyvin teille

  • jos olette valmiit seuraamaan, mittaamaan sekä kehittämään tekemistänne
  • jos olette valmiit pitkäjänteiseen työhön
  • jos ROI on yksi tärkeimmistä mittareistanne

Voitte myös ulkoistaa kaiken tämän työn ja antaa tulosten puhua puolestaan. Kysy lisää.

 

Kirjoittaja:

Sukella kanssamme sosiaalisen median, markkinoinnin ja modernin liiketoiminnan uutisiin ja ilmiöihin! Grapevinen blogista löydät näkemyksiämme aiheesta, toimistomme kuulumisia sekä ennen kaikkea konkreettisia vinkkejä, miten yritykset voivat kehittää omaa (digi)markkinointiaan.